Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. (2023). A comparison of viewpoints for the 21st century teacher. The Scientific Heritage, 2023, 107(107): 93 – 98. ISSN: 9215-0365. Цитирано в: Марчева-Йошовска, П. Специалното образование в Нидерландия. – В: Сборник с доклади от юбилейна научна конференция с международно участие „50 години медицинско образование и наука в Плевен, 01 – 03.11.2024“. Плевен: Издателски център МУ – Плевен , 2024, ISBN 978-954-756-346-9, (стр. цитиране 841). | 04.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. (2023). Оптимизиране на квалификационните дейности на педагогическите специалисти: теория и практика, реалност и перспективи (Автореферат за присъждане на научна степен „доктор на науките“). Шумен: Университетско издателство „Еп. Константин Преславски“, с 282. Цитирано в: Марчева-Йошовска, П. Специалното образование в Австрия. – В: Сборник с доклади от юбилейна научна конференция с международно участие „50 години медицинско образование и наука в Плевен, 01 – 03.11.2024“. Плевен: Издателски център МУ – Плевен , 2024, ISBN 978-954-756-346-9, (стр. цитиране 835). | 04.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. (2023). A comparison of viewpoints for the 21st century teacher. The Scientific Heritage, 2023, 107(107): 93 – 98. ISSN: 9215-0365. Цитирано в: Марчева-Йошовска, П. Специалното образование в Австрия. – В: Сборник с доклади от юбилейна научна конференция с международно участие „50 години медицинско образование и наука в Плевен, 01 – 03.11.2024“. Плевен: Издателски център МУ – Плевен , 2024, ISBN 978-954-756-346-9, (стр. цитиране 835). | 04.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. (2021). Текстът – стратегически ресурс при подготовката на учители по български език и литература. Шумен: Университетско издателство „Еп. Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-460-5, с 199. Цитирано в: Петкова, Б. Ролята на университетския преподавател в обучението по чужд език. – В: Сборник с доклади от юбилейна научна конференция с международно участие „50 години медицинско образование и наука в Плевен, 01 – 03.11.2024“. Плевен: Издателски център МУ – Плевен , 2024, ISBN 978-954-756-346-9, (стр. цитиране 828). | 04.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. (2022). Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен: Университетско издателство „Еп. Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-556-5. Цитирано в: Вълова, Т. (2024). Художествените текстове в комуникативната организация на обучението по български език за студенти по медицина. – В: Сборник с доклади от юбилейна научна конференция с международно участие „50 години медицинско образование и наука в Плевен, 01 – 03.11.2024“. Плевен: Издателски център МУ – Плевен , 2024, ISBN 978-954-756-346-9, (стр. цитиране 814). | 04.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Учебни помагала | С. Георгиева. (2024). Компетентностният подход в образованието – реалност и перспективи. Учебно помагало за студенти. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. ISBN 978-619-201-776-7, 282 с. | 01.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Учебни помагала | С. Георгиева. (2024). Мениджмънт на качеството на образование. Учено помагало за студенти. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-774-3, 288 с. | 01.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Учебни помагала | С. Георгиева. (2024). Управление на човешките ресурси в институциите от системата на предучилищното и училищното образование. Учебно помагало за студенти. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. ISBN 978-619-201-771-2, 287 с. | 01.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Учебни помагала | Добрева, С., П. Павлов. Тестове по езикова култура. Шумен, 1996. . | 01.11.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В научно списание | Статии | С. Георгиева. Инспектирането като инструмент за оценка и за повишаване на качеството на образованието. – Edukation and Tehnologies. 2024, Vol. 15, ISSUE 1. http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE), с.18 – 25, (Crossref), DOI: https://doi.org/10.26883/2010.241.5862. | 23.10.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | С. Добрева. Инспектирането като инструмент за оценка и за повишаване на качеството на образованието. Доклад за участие в XV Научно-практически образователен форум „Иновации в обучението и познавателното развитие“. Бургас, 21-23.08.2024 г. | 23.10.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В научно списание | Статии | Добрева, С. Методическата помощ на експертите от РУО в контекста на осигуряване на качеството на образованието. – Българско списание за образование, брой 1, 2024, ISSN 1314-9059, с. 30 – 62. https://www.elbook.eu/images/2-Dobreva-1-2024.pdf. | 23.10.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | С. Добрева. Ролята на квалификацията за развитие на организационната култура на образователните институции. Доклад за участие в Научна конференция с международно участие „Съвременният дискурс в науката“. Педагогически факултет на Шуменски университет, 18 – 19.10.2024 г. | 23.10.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева 2012: Добрева, С. Упражнения за усвояване на механизмите и средствата за текстова свързаност – какви и защо? – В: Интерактивни технологии в обучението. Български език, Литература, История, Руски език. Шумен: Университетско издателство Епископ Константин Преславски, 2012, ISBN 978-954-577-647-2, с. 33 – 52. Цитирано в: Андреева, Б. Образователни практики за изучаване на лексикология (синоними) в трети клас – В: Сборник научни трудове на студенти и докторанти от Педагогически факултет. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISSN 2367-5764, с. 28. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Савова, Добрева 2016: Савова, И., С. Добрева. Български синтаксис. Учебно помагало за студенти. Велико Търново: Фабер, 2016, ISBN 978-619-00-0399-1, 371 с. Цитирано в: Антонова-Ангелова, Д. Диагностика на пунктуационните грешки при употребата на сложно съчинено изречение. – В: Сборник научни трудове на студенти и докторанти от Педагогически факултет. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISSN 2367-5764, с. 204. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева 2014: Георгиева, С. Прагматическа насоченост на усвояването на частите на речта в контекста на текстосвързващите им функции. – В: Канонът на словото. Сборник с доклади от Петнадесетата национална конференция за студенти, докторанти и средношколци. Пловдив: Контекст, 2014, ISBN 978-954-8238-51-9, с. 69 – 76. Цитирано в: Андреева, Б. Образователни практики за изучаване на лексикология (синоними) в трети клас. – В: Сборник научни трудове на студенти и докторанти от Педагогически факултет. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISSN 2367-5764, с. 30. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В реферирани издания | Цитирания | Георгиева 2018: Георгиева, С. Полисубектното взаимодействие между преподавателя и студента в обучението по методика – пътят от предпочитаното към осъщественото и осъществимото. – В: Сборник с научни доклади. Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на университетското образование: традиции и иновации. Втора книга. Габрово, ЕКС-ПРЕС, 2018, ISBN 978-954-490-606-1, с. 350 – 355. Цитирано в: Бондар Вікторія Григорівна. Проектна діяльність в позакласній роботі початкової школи. – В: Вiсник Черкаського унiверситету. Серiя Педагогiчнi науки. Черкаси: Міністерство освіти і науки України. Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2019, № 4, ISSN 2076-586X (Print); ISSN 2524-2660 (Online), с. 78. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В реферирани издания | Цитирания | Добрева 2019: Добрева, С. Интерактивно-рефлексивный контекст университетской подготовки будущих учителей родного языыка. – Във: Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на университетското образование: теории, технологии, управление. Сборник с научни доклади. Трета книга. Габрово, ЕКС-ПРЕС, 2019, ISBN 978-954-490-643-6, с. 682 – 687. Цитирано в: Петкова, И. Творческото взаимодействие преподавател – студент в условията на университетското образование. – В: Сборник доклади Седемнадесета национална научна сесия за студенти и преподаватели. Медицински университет – Плевен, Медицински колеж. 24 – 25 октомври 2019. Плевен: Издателски център при МУ – 2019, ISBN 978-954-756-232-5, с. 137. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В научно списание | Цитирания | Добрева, С. Интерактивно-рефлексивный контекст университетской подготовки будущих учителей родного языыка. – Във: Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на университетското образование: теории, технологии, управление. Сборник с научни доклади. Трета книга. Габрово, ЕКС-ПРЕС, 2019, ISBN 978-954-490-643-6, с. 682 – 687. Цитирано в: Кондрашов, М. М. Рольова технологія як засіб оволодіння майбутніми фахівцями іноземною мовою. – В: Вiсник Черкаського унiверситету. Серiя Педагогiчнi науки. Черкаси: Міністерство освіти і науки україни. Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2019, № 3, ISSN 2076-586X (Print); ISSN 2524-2660 (Online), с. 137. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В реферирани издания | Цитирания | Георгиева, С. Методът на проектите в контекста на обучението по български език и литература – реалности и перспективи. – Образование и технологии. Edukation and Tehnologies. 2018, № 9/1, http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791, с. 162 – 168. Цитирано в: Петкова, И. Творческото взаимодействие преподавател – студент в условията на университетското образование. – В: Сборник доклади Седемнадесета национална научна сесия за студенти и преподаватели. Медицински университет – Плевен, Медицински колеж. 24 – 25 октомври 2019. Плевен: Издателски център при МУ – 2019, ISBN 978-954-756-232-5, с. 136. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В реферирани издания | Цитирания | Георгиева, С. From communicative competence of the teacher to communicative competence of the student. (От комуникативната компетентност на учителя към комуникативната компетентност на ученика) – В: Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Педагогически факултет. Том XXI D. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2017, ISSN 1314 – 6769, с. 710. Цитирано във: Вълова, Т., В. Петкова. Обратната връзка – ефективна форма на взаимодействие в чуждоезиковото обучение за медицински цели. – В: Сборник доклади Седемнадесета национална научна сесия за студенти и преподаватели. Медицински университет – Плевен, Медицински колеж. 24 – 25 октомври 2019. Плевен: Издателски център при МУ – 2019, ISBN 978-954-756-232-5, с. 230. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | С импакт фактор | Цитирания | 2019: Добрева, С. Речевото поведение на учителя като експерт оценител на ученически писмени текстове в обучението по български език и литература. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски”, 2018, ISBN: 978-619-201-222-9, с. 84. Цитирано в: Такворян-Солакян, Б. Agressive behavior in children and yuoth-emotional thinking and social connections. Part II. – SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. 2019, ISSUE 59, ISSN 2367-5721, с. 9. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | 2019: Добрева 2018: Dobreva, S. Reflex as a stepping stone of valuable reverse relation in education of mother tongue . – Knowledge. International Journal. Scientific papers. Humanities. Vol. 26. 3. Skopje, 2018, ISSN 2545 - 4439 (е-version). ISSN 1857 – 923X (printed version), p. 757. Цитирано в : Палий, М., Н. Мисник. Непрерывное образование как неотъемлемая часть современной образовательной системы. – Във: Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на университетското образование: теории, технологии, управление. Сборник с научни доклади. Трета книга. Габрово, ЕКС-ПРЕС, 2019, ISBN 978-954-490-643-6, с. 468. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | 2019 г.: Георгиева 2017: Георгиева, С. Няколко гледни точки за мотивацията и техниките за повишаването и в обучението по български език.– В: XII Международен балкански образователен и научен конгрес „Образование за живота, професионалната реализация и благополучието“. България, Несебър: Тракийски университет Стара Загора, 28. – 30.09.2017, ISSN 2535 – 1125, с. 450 – 460. Цитирано в: Велчева, К. Специфични особености на дидактическите методи в графичната подготовка. – В: Сборник научни трудове от пътуващ семинар Истанбул – Кушадасъ – Измир „Иновации в образованието“ (30.04.2019 г. – 07.05.2019 г. ). Шуменски университет „Епископ Константин Преславски”, Педагогически факултет, ИК „Фабер”, 2019, ISBN: 978-619-00-0996-2, с. 198. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева 2017: Георгиева, С. Няколко гледни точки за мотивацията и техниките за повишаването и в обучението по български език.– В: XII Международен балкански образователен и научен конгрес „Образование за живота, професионалната реализация и благополучието“. България, Несебър: Тракийски университет Стара Загора, 28. – 30.09.2017, ISSN 2535 – 1125, с. 450 – 460. Цитирано в: Пейчева, Й. Мотивацията на учениците от начален етап за усвояване основите на ключовата компетентност \"инициативност и предприемчивост\". – В: Сборник научни трудове от пътуващ семинар Истанбул – Кушадасъ – Измир „Иновации в образованието“ (30.04.2019 г. – 07.05.2019 г. ). Шуменски университет „Епископ Константин Преславски”, Педагогически факултет, ИК „Фабер”, 2019, ISBN: 978-619-00-0996-2, с. 165. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева 2018: Добрева, С. Речевото поведение на учителя като експерт оценител на ученически писмени текстове в обучението по български език и литература. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски”, 2018, ISBN: 978-619-201-222-9, 393 с. Цитирано в: Златкова, Л. Народното изкуство. Ритъм, дух, култура. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски”, 2019, ISBN: 978-619-201-311-0, с. 16. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В реферирани издания | Цитирания | 2019 г.: Добрева 2018: Добрева, С. Речевото поведение на учителя като експерт оценител на ученически писмени текстове в обучението по български език и литература. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски”, 2018, ISBN: 978-619-201-222-9, 393 с. Цитирано в: Р. Радев. Речевото поведение на учителя като експерт оценител на ученически писмени текстове в обучението по български език и литература. – Български език и литература. 2019, № 3, ISSN 0323-9519 (Print), ISSN 1314-8516 (OnLine), с. 325 - 328. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева С. С езика на числата за равнището на текстова компетентност на учениците от прогимназиален етап. – Български език и литература, 2018, № 5, ISSN 0323-9519 (Print), ISSN 1314-8516 (OnLine), с. 588 – 607. Цитирано в: Цонева, С. Редактирането и съвременното родноезиково обучение в начален образователен етап. –В: Сборник научни трудове на студенти и докторанти от педагогическия факултет. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2020, ISSN: 2367-5764, с. 85. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Усвояване на имената в контекста на текстосвързващата им функция. – В: Сборник с доклади от Международна конференция „Иновации, предизвикателства и тенденции в постмодерното образование “. 12 – 13 септември 2013. Стара Загора. http://ebook/Header.htm, ISBN 978-954-314-076-3. Цитирано в: Горанова Т. Образователните възможности на играта за усвояване на учебното съдържание по морфология в начален образователен етап. –В: Сборник научни трудове на студенти и докторанти от педагогическия факултет. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2020, ISSN: 2367-5764, с. 90. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Методически идеи за усвояване на полифункционалността на частите на речта в текста. – В: Годишник на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“. Факултет по хуманитарни науки. Том XXVIII А. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2017, с. 177 – 203. Цитирано в: Горанова Т. Образователните възможности на играта за усвояване на учебното съдържание по морфология в начален образователен етап. –В: Сборник научни трудове на студенти и докторанти от педагогическия факултет. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2020, ISSN: 2367-5764, с. 90. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. Изучаване на класовете думи като текстоизграждащи/текстосвързващи средства (V – VII клас). Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2019, с. 80 – 120. Цитирано в: Горанова Т. Образователните възможности на играта за усвояване на учебното съдържание по морфология в начален образователен етап. –В: Сборник научни трудове на студенти и докторанти от педагогическия факултет. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2020, ISSN: 2367-5764, с. 90. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева 2018: Георгиева, С. Методът на проектите в контекста на обучението по български език и литература – реалности и перспективи. – Образование и технологии. Edukation and Tehnologies. 2018, № 9/1, http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791, с. 162 – 168. Цитирано в: Колева, Ж. Социалните умения в съвременното начално училище. – В: Студентски алманах. Том VII. Стара Загора: Тракийски университет, Педагогически факултет. 2020, с. 47. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В научно списание | Цитирания | Добрева 2018: Добрева, С. Ученическите писмени текстове в прогимназиален етап. Учебно помагало за студенти с педагогически профил. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски”, 2018, ISBN: 978-619-201-257-1, 345 с. Цитирано в: Бойкова, Ф. VALUABLE METHODOLOGICAL CONTRIBUTION TO THE TRAINING OF FUTURE TEACHERS IN BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE (Ценен методически принос към подготовката на бъдещи учители по български език и литература). – SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 76, December 2020, ISSN: 2367-5721, с. 84 – 87. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева 2018: Полисубектното взаимодействие между преподавателя и студента в обучението по методика – пътят от предпочитаното към осъщественото и осъществимото. – В: Сборник с научни доклади. Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на университетското образование: традиции и иновации. Втора книга. Габрово, ЕКС-ПРЕС, 2018, ISBN 978-954-490-606-1, с. 350 – 355. Цитирано в: Тенева, Т. Основание и практики на урочното \"представление\" в часовете по литература. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2020. ISBN: 978-619-201-448-3, с. 28. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева, С. Полисубектното взаимодействие между преподавателя и студента в обучението по методика – пътят от предпочитаното към осъщественото и осъществимото. - В: Сборник с научни доклади. Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на университетското образование: традиции и иновации. Втора книга. Габрово, ЕКС-ПРЕС, 2018, ISBN 978-954-490-606-1, с. 350 - 355. Цитирано в: Тенева, Т. Основания и практики на урочното „представление“ в часовете по литература (5. – 12. клас). Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2020, ISBN 978-619-201-448-3, с. 27 – 28. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В годишник | Цитирания | Добрева, С., Г. Янкова. За предизвикателствата пред „литературния образователен разговор” в детската градина. - В: Сборник научни трудове от пътуващ семинар Истанбул – Кушадасъ – Измир „Иновации в образованието“ (30.04.2019 г. – 07.05.2019 г.). Шумен: Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, Педагогически факултет. ИК „Фабер”, 2019, ISВN: 978-619-00-0996-2, с. 384. Цитирано в: Събева, Г. Деца със зрителни нарушения в област Шумен в периода 2017/2020 година. – В: Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“, Т. ХXІV D. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISSN: 1314 – 6769, с. 247. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Изкуството в урока по български език и литература като изкуство на ефективно осъществяваната обратна връзка. – В: Изкуството в урока. Български език. Литература. История. Руски език. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2019, с. 19 – 49. Цитирано в: Атанасова, И.. Гатанката – креативен модел, стимулиращ речевото и мисловното развитие на децата. Сборник научни трудове на студенти и докторанти от педагогическия факултет. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2020, ISSN: 2367-5764, с. 37. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Полифункционалност на текста при усвояване на начините и средствата за свързване. – В: Научни трудове колеж – Добрич. Том VI. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2013, ISSN 1312-2347, с. 280. Цитирано в: Маринова, Р., Ф. Бойкова. Carousel feedback – involving cooperative learning strategies in language classes. – В: Паисиеви четения. Литературознание. Превод. Методика. Научни трудове. Том 57, кн. 1, сб. Б Филология. Пловдив: Пловдивски университет „П. Хилендарски”, 2019, ISSN: 0861-0029, с. 276. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Езиковото развитие на децата при прехода от подготвителни групи към първи клас – готовност в контекста на приемственост. – В: Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование. Сборник научни трудове от научно-практическа конференция, 26 – 28 септември 2019 г., гр. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-329-5, с. 203. Цитирано в : Петкова, С., Дж. Дауд. Интегративни връзки за формиране на начална технологична култура и самооценка в предучилищна възраст. – В: Предизвикателства пред компетентностно ориентираното образование. Сборник. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски”, ISBN: 978-619-201-436-0, с. 168. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Оценивание другого человека как себя в контексте гуманистически ориентированного обучения родному языку. – В: Личность профессионала: развитие, образование, здоровье. Сборник научных статей. Выпуск 3. Омск. Кельце. Пловдив. Омск: БОУДПО „ИРООО“, 2018, ISBN 978-5-899-82-610-8, с. 253 – 260. Цитирано в: Морозикова, И.В. Изучение психологических особенностей ментальности / менталитета: подходы, проблемы, актуальность. – В: Социально-психологические проблемы ментальности / менталитета. Сборник научных статей. Выпуск 16. Ред. кол. К.Е. Кузьмина, И.В. Морозикова; Н.П. Сенченков. Смоленск: Издательство СмолГУ. ISBN 978-5-88018-646-4, с. 117. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, Баланска 2019: Георгиева, С., Н. Баланска. Пиктограмите – фактор за успешността на литературния разговор в подготвителните групи на детската градина. - Образование и технологии. Edukation and Tehnologies. 2019, Vol. 10, http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE), с. 171. Цитирано в: Тодорова, С. Изграждане на адекватна представа за заобикалящата ни природна действителност и придобиване на интелектуални умения за постигане на цялостно развитие и личностно усъвършенстване на 6 – 7-годишните децa. – В: Предизвикателства пред компетентностно ориентираното образование. Сборник. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски”, ISBN: 978-619-201-436-0, с. 247. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева 2018: Георгиева, С. Методът на проектите в контекста на обучението по български език и литература – реалности и перспективи. – Образование и технологии. Edukation and Tehnologies. 2018, № 9/1, http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791, с. 162 – 168. Цитирано в: Пейчева, Й. Иновативни образователни технологии в обучението по технологии и предприемачество (І – ІV клас). Шумен: Университетско издателство „Еп. Константин Преславски“, 2020, ISBN 978-619-201-433-9, с. 78. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В годишник | Цитирания | Добрева, С. (2017). Ролята на компютърно-опосредствената комуникация за постигане на целите на родноезиковото обучение. В: Иванова, Д., Иванова, И., & Тихова А. (Състав.) Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Факултет по хуманитарни науки. Том XXVIII А. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 156 – 176. Цитирано в Ю. Дончева. Разширяване на социалния опит в процеса на приобщаващото образование чрез творчество и активна развиваща дейност. – В: Годишник на Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Факултет по науки за образованието и изкуствата, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2020, с. 218 – 251, ISBN 2683-1074. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева, Баланска 2019: Георгиева, С., Н. Баланска. Пиктограмите – фактор за успешността на литературния разговор в подготвителните групи на детската градина. – Образование и технологии. Edukation and Tehnologies. 2019, Vol. 10, http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE), с. 165 – 172. Цитирано в: Еюбова, С. Скрининг за аутизъм в ранното детство. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“ , 2020, ISBN 978-619-201-398-1, с. 255. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В научно списание | Цитирания | Георгиева 2017: Георгиева, С. От комуникативната компетентност на учителя към комуникативната компетентност на ученика. Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“ Том XXI D. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2017. Shumen: Universitetsko izdatelstvo, 2017. Цитирано в: Peycheva, Y. Content aspects of the competency-based approach in technology and entrepreneurship training in primary education. – SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. 2020, ISSUE 72, ISSN 2367-5721, с. 98. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В научно списание | Цитирания | Добрева, С. 2017: С. Ролята на компютърно-опосредствената комуникация за постигане на целите на родноезиковото обучение. – В: Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Факултет по хуманитарни науки. Том XXVIII А. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2017, ISSN 1311 – 7300, с. 156 – 176. Цитирано в: Ivanova, D. Competence-oriented training in the prism of interactivity. – SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. 2020, ISSUE 72, ISSN 2367-5721, с. 16. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | С импакт фактор | Цитирания | Georgieva, S. From communicative competence of the teacher to communicative competence of the student. – SocioBrains. ISSUE 39, November 2017, ISSN: 2367-5721, s. 407 – 418. Цитирано в: Andonova, V. Contemporary teaching methods as a means of overcoming barriers to pedagogical communication. – В: SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 68, April 2020, ISSN: 2367-5721, с. 133. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | С импакт фактор | Цитирания | Добрева 2006: Добрева, С. Негативни аспекти при използването на механизмите и средствата за текстова свързаност в ученическите писмени разработки. – Български език и литература, 2006, № 6, ISSN 0323-9519 (Print), ISSN 1314-8516 (OnLine), с. 42 – 56. Цитирано в: Леондиева, В.А. Typology of errors in written texts of students from third and fourth grade. (Типология на грешките в писмените текстове на учениците от трети и четвърти клас). – В: SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 65, January 2020, ISSN: 2367-5721, с. 111. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | С импакт фактор | Цитирания | Георгиева, С. Отново за текстовите грешки в ученическите писмени текстове. – В: Юбилейна международна научна конференция на тема „50 години Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ 1963 – 2013. Секция Филологически факултет. Велико Търново: Университетско издателство „Св. св. Кирил и Методий”, 2014, ISBN 978-954-524-975-4, с. 307 – 315. Цитирано в: Леондиева, В.А. Typology of errors in written texts of students from third and fourth grade. (Типология на грешките в писмените текстове на учениците от трети и четвърти клас). – В: SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 65, January 2020, ISSN: 2367-5721, с. 111. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | С импакт фактор | Цитирания | Георгиева 2013: Георгиева, С. Развиването на текстовата компетентност на учениците чрез работа върху текстовите грешки. – В: Епископ-Константинови четения. Том 19. Памет и спомен. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски”, 2013, ISSN 1314-7358, с. 278 – 285. Цитирано в: Леондиева, В.А. Typology of errors in written texts of students from third and fourth grade. (Типология на грешките в писмените текстове на учениците от трети и четвърти клас). – В: SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 65, January 2020, ISSN: 2367-5721, с. 111. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С., Н. Баланска. Дистанционните форми на обучение през погледа на студентите – бъдещи педагози. Образование и технологии. – Edukation and Tehnologies. 2020, Vol. 11, ISSUE 1. http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE), с. 30 -34. Цитирано в: Ivanova, I. Factors which affect university students involvement and success in online education. Лингвистични проблеми, год. II, кн. 2. Научни текстове от юбилейната международна конференция „Филологията – традиция и предизвикателства в новата реалност” по повод 30-годишнината от създаването на Филологическия факултет при ЮЗУ \"Неофит Рилски\". Благоевград: Университетско издателство „Неофит Рилски”. ISSN: 2682-9673. с. 389 | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С., Н. Баланска. Дистанционните форми на обучение през погледа на студентите – бъдещи педагози. Образование и технологии. – Edukation and Tehnologies. 2020, Vol. 11, ISSUE 1. http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE), с. 30 - 34. Цитирано в: Иванова, И. (2021). Оценка студентами эффективности онлайн коммуникации на занятиях проводимых на иностранном языке. –В: Теория и практика языковой коммуникации. Материалы XIII Международной научно-методической конференции. Уфа: УГАТУ. ISBN: 978-5-4221-1507-5, с. 63. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В годишник | Цитирания | Добрева, С. Polyfunctionality of the text in teaching contemporary bulgarian language (Полифункционалност на текста при обучението по съвременен български език). – В: Сборник научни трудове от пътуващ семинар Одрин – Чанаккале – Дидим 27.04.2018 – 04.05.2018. Иновации в образованието. Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“. Педагогически факултет. Велико Търново: Фабер, 2018, ISВN: 978-619-00-0783-8, с. 379 – 389. Цитирано в: Събева, Г. Децата със слухови нарушения в област Шумен в периода 2017/2021 г. – В: Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Педагогически факултет. Том XXV D. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISSN 1314 – 6769, с. 191. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В научно списание | Цитирания | Георгиева, С. Езиковото развитие на децата при прехода от подготвителни групи към първи клас – готовност в контекста на приемственост. – В: Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование. Сборник научни трудове от научно-практическа конференция, 26 – 28 септември 2019 г. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-329-5, c. 204. Цитирано в: Баланска, Н. Diagnosis of speech development of the children from the fourth age group of compulsory preschool education. – B: SocioBrains, Issue 80, April 2021. ISSN 2367-5721, p. 59. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Dobreva, S., K. Tаneva. Pragmatical aspects of the work on planning a text (Прагматични аспекти на работата върху план на текста). – SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 38, October 2017, ISSN: 2367-5721, с. 142 – 164. Цитирано в: Диловски, В. Играта в литературния и образователния дискурс. Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISВN978-619-201-663-0, с. 185 – 188. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. Образователното лидерство. – В: Добрева, С., Н. Димитрова, Д. Загорчева-Койчева. Актуални проблеми на управлението на образователните институции. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-555-8, с. 92. Цитирано в: Загорчева, Д. Управление на персонала чрез използване на иновативни методи извън работната среда. – В: Сборник научни трудове от Международна научна конференция „Икономически науки и устойчиво образование“, том 1, Шумен, 2022, ISBN 978-619-201-649-4, с. 137, http://info.fmi.shu-bg.net/skin/pfiles/esse_2022_conference_proceedings_compressed.pdf. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. Съвременният училищен директор. – В: Добрева, С., Н. Димитрова, Д. Загорчева-Койчева. Актуални проблеми на управлението на образователните институции. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-555-8, с. 5. Цитирано в: Загорчева, Д. Управление в образованието чрез алгоритми за управление. – В: Сборник научни трудове от Международна научна конференция „Икономически науки и устойчиво образование“, том 1, Шумен, 2022, ISBN 978-619-201-649-4, с. 131, http://info.fmi.shu-bg.net/skin/pfiles/esse_2022_conference_proceedings_compressed.pdf. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева, С., Н. Баланска. Пиктограмите – фактор за успешността на литературния разговор в подготвителните групи на детската градина. – Образование и технологии. Edukation and Tehnologies. 2019, Vol. 10, http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE), с. 165 – 172. Цитирано в: Вълчева, П. Приложение на мнемоничния метод в предучилищна възраст. При възприемане и изучаване на лирическа творба. Бургас: FastPrintBooks. Университет „Проф. д-р Асен Златаров”, ISBN: 978-619-7559-31-6, 2022, с. 37. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С., К. Чепишева. Комплексният анализ на текста и ролята му в процеса на отработване на текстови грешки на учениците. – В: Епископ-Константинови четения. Фрагментирани светове. Том 22. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски”, 2016, ISSN Електронно издание с формат интерактивен pdf: 1314-7358, с. 69 – 78. Цитирано в: Хаирова, И.В. Динамика языковых и культурных процессов в современной России. Выпуск 7. Материалы VII Конгресса РОПРЯЛ (г. Екатеринбург, 6 – 9 октября 2021 года). СПб.: РОПРЯЛ, 2022. – 1 электрон. опт. диск (CD-R), ISBN 978-5-604-52-36-3-6, ISSN 2500-09-34,с. 1042 – 1043. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева, Танева 2017: Dobreva, S., K. Tаneva. Pragmatical aspects of the work on planning a text (Прагматични аспекти на работата върху план на текста). - SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 38, October 2017, ISSN: 2367-5721, с. 142 — 164. Цитирано в: Диловски, В. Играта в художествения текст и в обучението по литература. Автореферат към дисертационен труд за придобиване на образователна и научна степен „доктор” . Шумен. 2022, с. 43. | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева 2018: Добрева, С. Речевото поведение на учителя като експерт оценител на ученически писмени текстове в обучението по български език и литература. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски”, 2018, ISBN: 978-619-201-222-9. Цитирано в: Кюркчийска, В. Методическата подготовка на началните учители по български език и литература. Шумен. Уневeрситетско издателство „Епископ Константин Преславски”. 2022, ISBN: 978-619-201-599-2, с. 72 | 10.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева 2017: Georgieva, S. From communicative competence of the teacher to communicative competence of the student. (От комуникативната компетентност на учителя към комуникативната компетентност на ученика) – SocioBrains. ISSUE 39, November 2017, ISSN: 2367-5721, р. 408. Цитирано в: Иванова, Н. Компетентностният подход в обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен. София: Университетско издателство \"Св. Климент Охридски\", 2022, ISBN 978-954-07-5451-2, с. 36 – 37. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева, С. Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен: Университетско издателство „Еп. Константин Преславски“, 2021, ISBN 978-619-201-460-5, с. 37. Цитирано в: Иванова, Н. Компетентностният подход в обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен. София: Университетско издателство \"Св. Климент Охридски\", 2022, ISBN 978-954-07-5451-2, с. 17 – 18. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. Образователното лидерство. – В: Добрева, С., Н. Димитрова, Д. Загорчева-Койчева. Актуални проблеми на управлението на образователните институции. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-555-8, с. 92. Цитирано в: Загорчева, Д. Управление на персонала чрез използване на иновативни методи извън работната среда. – В: Сборник научни трудове от Международна научна конференция „Икономически науки и устойчиво образование“, том 1, Шумен, 2022, ISBN 978-619-201-649-4, с. 137, http://info.fmi.shu-bg.net/skin/pfiles/esse_2022_conference_proceedings_compressed.pdf. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. Съвременният училищен директор. – В: Добрева, С., Н. Димитрова, Д. Загорчева-Койчева. Актуални проблеми на управлението на образователните институции. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-555-8, с. 5. Цитирано в: Загорчева, Д. Управление в образованието чрез алгоритми за управление. – В: Сборник научни трудове от Международна научна конференция „Икономически науки и устойчиво образование“, том 1, Шумен, 2022, ISBN 978-619-201-649-4, с. 131, http://info.fmi.shu-bg.net/skin/pfiles/esse_2022_conference_proceedings_compressed.pdf. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева, С. Образователното лидерство. – В: Добрева, С., Н. Димитрова, Д. Загорчева-Койчева. Актуални проблеми на управлението на образователните институции. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-555-8, с. 92. Цитирано в: Загорчева, Д. Система за успешно управление на образователната институция. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN: 978-619-201-635-7, с. 129. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева, С. Съвременният училищен директор. – В: Добрева, С., Н. Димитрова, Д. Загорчева-Койчева. Актуални проблеми на управлението на образователните институции. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-555-8, с. 5. Цитирано в: Загорчева, Д. Система за успешно управление на образователната институция. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN: 978-619-201-635-7, с. 61. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, с. 6. Цитирано в: Загорчева, Д. Система за успешно управление на образователната институция. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN: 978-619-201-635-7, с. 17. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, с. 21. Цитирано в: Загорчева, Д. Финансова отчетност и контрол в образованието. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN: 978-619-201-598-5, с. 102. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. (2021). Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен: Университетско издателство „Еп. Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-460-5, с. 86. Цитирано в: Марчева-Йошовска, П. (2024). Специалното образование в Белгия. – В: Управление и образование. Том 20 (3), 2022, стр. 177 – 179. ISSN 13126121 (стр. цитиране 179). | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. (2021). Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен: Университетско издателство „Еп. Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-460-5, с. 86. Цитирано в: Valova, Т., B. Petkova (2024). The role of the language in doctor – patient communication. – V: Management and Education, Vol. 20 (3), 2022, pp. 7 – 10. ISSN 13126121 (стр. цитиране 7). | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Добрева, С. Съвременният училищен директор. – В: Добрева, С, Н. Димитрова, Д. Загорчева-Койчева. Актуални проблеми на управлението на образователните институции. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-555-8, с. 33. Цитирано в: Стоянова, И. Key activities of human resources management in the kindergarten. tivities of human resources management in the kindergarten. – SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 93, May 2022, ISSN: 236-5721, с. 40. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. Образователното лидерство. – В: Добрева, С, Н. Димитрова, Д. Загорчева-Койчева. Актуални проблеми на управлението на образователните институции. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-555-8, с. 92. Цитирано в: Загорчева-Койчева, Д. Неформалният лидер през погледа на учениците – проблем или полза за училището. – В: Сборник Пътуващ семинар „40 години Педагогически факултет“, Рим – Перуджа – Асизи, 13 март – 16 март 2024 г. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2024, ISBN 978-619-201-760-6, с. 24. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В научно списание | Цитирания | Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, 2022 с. 63. Цитирано в: Стоянова, И. Key activities of human resources management in the kindergarten. tivities of human resources management in the kindergarten. – SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 93, May 2022, ISSN: 236-5721, с. 40. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева, С., Т. Тасинов. Ключови фактори за компетентностна университетска подготовка на студенти – бъдещи учители (Key factors for competency-based academic training of university students – future teachers). – В: Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Педагогически факултет. Том XXIV D. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISSN 1314 – 6769, с. 918 – 919. Цитирано в: Стоянова, И. Актуални проблеми на управлението и организацията на предучилищното образование в България. Монография. Шумен: УИ „Еп. Константин Преславски“. 2022. ISBN: 978-619-201-581-7, с. 98. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В реферирани издания | Цитирания | Георгиева, С., Т. Тасинов. Ключови фактори за компетентностна университетска подготовка на студенти – бъдещи учители (Key factors for competency-based academic training of university students – future teachers). – В: Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Педагогически факултет. Том XXIV D. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISSN 1314 – 6769, с. 921 – 922. Цитирано в: Вълова, Т. Хуманистични аспекти на чуждоезиковото педагогическо взаимодействие във висшето медицинско училище по време на пандемия. – Педагогика, Volume 94, Number 4, 2022, с. 489. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Georgieva, S. Dimensions of Competencies of the school Leader (Perspectives in the Context of the competence Approach). – SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. ISSUE 87, November 2021, ISSN: 2367-5721, с. 74 – 84. Цитирано в: Цветанска, С., Р. Младенова. Комуникация при кризи. Наръчник за училищни лидери. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2023, ISBN: 978-954-07-5846-6. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, с. 116 – 124. Цитирано в: Йорданова, С. Управленската роля на директора и продължаващата квалификация на учителите – отражение в образователната институция. – В: Иновационни модели за реализиране на квалификации и формиране на компетентности в образователната система. Сборник с с научни трудове по проект с вх. № РД - 08-160 от 02.03.2023 г. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN: 978-619-201-732-3, с. 272, 277, 278. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, 374 с. Цитирано в: Георгиева, М. , С. Стоянов. Компетентностният подход в образованието и в музейната педагогика. – В: Иновационни модели за реализиране на квалификации и формиране на компетентности в образователната система. Сборник с научни трудове по проект с вх. № РД-08-160 от 02.03.2023 г. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN: 978-619-201-732-3, с. 97. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Компетентностите на учителя като норма, визия и самооценка. – В: Компетентности и квалификация в образователната система. – В: Сборник с научни трудове на катедра „Технологично образование, предприемачество и визуални изкуства”, Педагогически факултет на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски”. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2023, ISBN: 978-619-201-708-8, с. 5. Цитирано в: Георгиева, М. Иновационни модели за формиране на компетентности. Добри практики от образователните програми на европейските музеи за занаяти, технологии и изкуства. – В: Иновационни модели за реализиране на квалификации и формиране на компетентности в образователната система. Сборник с научни трудове по проект с вх. № РД-08-160 от 02.03.2023 г. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN: 978-619-201-732-3, с. 62. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Компетентностите на учителя като норма, визия и самооценка. – В: Компетентности и квалификация в образователната система. Сборник с научни трудове на катедра „Технологично образование, предприемачество и визуални изкуства”, Педагогически факултет на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски”. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2023, ISBN: 978-619-201-708-8, с. 89. Цитирано в: Велчева, К. Образователната и материална среда – предпоставка за формиране на компетентности по технологии и предприемачество. – В: Иновационни модели за реализиране на квалификации и формиране на компетентности в образователната система. Сборник с научни трудове по проект с вх. № РД-08-160 от 02.03.2023 г. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN: 978-619-201-732-3, с. 36. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, с. 116 – 124. Цитирано в: Велчева, И. Формиране на технологични компетентности в учебната програма по „технологии и предприемачество“ в пети клас. – В: Иновационни модели за реализиране на квалификации и формиране на компетентности в образователната система. Сборник с с научни трудове по проект с вх. № РД-08-160 от 02.03.2023 г. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN: 978-619-201-732-3, с. 200. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. Отношението към квалификацията като проява на иновативно управленско мислене. – В: Годишник. Тракийски университет, Педагогически факултет. Том 19. Стара Загора, 2022, print ISSN 1312-286X, online ISSN 2535-1125, с. 217 – 229. https://pf-yb.com/wp-content/uploads/2022/12/YB_PF19.pdf. Цитирано в: Младенова, М. Управление на професионалното развитие на учителите. – В: Иновационни модели за реализиране на квалификации и формиране на компетентности в образователната система. Сборник с научни трудове по проект с вх. № РД - 08-160 от 02.03.2023 г. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, ISBN: 978-619-201-732-3, с. 213. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева, С., Н. Баланска: Речевото развитие на децата в детската градина в текстоцентрична и интерактивна образователна среда. – Edukation and Tehnologies. 2021, Vol. 12, ISSUE 1. http://www.edutechjournal.org, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE), с. 144 – 152. Цитирано в: Д. Сидерова. Метакогнитивни стратегии към предучилищното образование по български език и литература. Стара Загора: УИ на ПФ, Тракийски университет, 2024, ISBN 978-954-314-117-3, с. 114. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С., Н. Колева: Текстоцентричността като проблем на компетентностното университетско образование на педагози в дигиталната епоха. – В: Юбилейна международна научна конференция „Икономическа наука, образование и реална икономика: развитие и взаимодействия в дигиталната епоха“. Сборник с доклади. Том IV. Варна: Издателство „Наука и икономика“, Икономически университет – Варна, 2020 г., ISBN 978-954-21-1040-8, с. 414 – 426. Цитирано в: Д. Иванова. За полифункционалността на текста в обучението по български език в детската градина. – В: Сборник с материали от Международна научно-практическа конференция „Детската градина и уменията на 21-ви век“, 10 – 11 април 2024. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-748-4, с. 175. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Цитирания | Георгиева, С. : Няколко гледни точки за мотивацията и техниките за повишаването и в обучението по български език.– В: XII Международен балкански образователен и научен конгрес „Образование за живота, професионалната реализация и благополучието“. България, Несебър: Тракийски университет Стара Загора, 28. – 30.09.2017, ISSN 2535 – 1125, с. 450 – 460. Цитирано в: Д. Иванова. За полифункционалността на текста в обучението по български език в детската градина. – В: Сборник с материали от Международна научно-практическа конференция „Детската градина и уменията на 21-ви век“, 10 – 11 април 2024. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-748-4, с. 172. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Рецензент на монографията на проф. д.н. Нели Иванова „Компетентностният подход в обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен“, 2022 г. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Добрева 2022: Добрева, С. Рецензия. Равнище на езиковата подготовка и култура на студентите педагози и стилът на устно изложение на учителя. Сборник със статии – резултати от проведени изследвания. Съст. и научен ред. проф. д.н. Нели Иванова. София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2022. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Георгиева 2011: Георгиева, С. Проблемът за текстовата свързаност в учебното съдържание по български език 5. – 9. клас. Доклад за участие в Национална конференция с международно участие „40 години Шуменски университет 1971 – 2011”, 13.09. – 14.09. 2011 г. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Георгиева 2014: Георгиева, С. Образователни практики за усъвършенстване на ученическата речева продукция в часовете за развитие на комуникативни умения. Доклад за участие в Национална конференция с международно участие „Паисиеви четения“, секция „Образованието по български език и българска литература – предизвикателства и перспeктиви“, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, 24.10. – 25.10.2014 г. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Цитирания | Георгиева, С. (2022). Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-556-5, с. 372. Цитирано в: Терзийски, М. (2024). Аспекти на образователните политики в училищния мениджмънт. Благоевград: УИ „Неофит Рилски“, ISBN 978-954-00-0366-5, с. 84. | 09.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Статии | С. Георгиева, Р. Власева. Управлението на комуникациите в детската градина – фактор за формиране на ключови умения. – В: Сборник с материали от Международна научно-практическа коонференция „Детската градина и уменията на 21-ви век“, 10 – 11 април 2024. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, ISBN 978-619-201-748-4, с. 50 – 60. | 08.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Георгиева 2017: Георгиева, С. Няколко гледни точки за мотивацията и техниките за повишаването и в обучението по български език. Доклад за участие в XII Международен балкански образователен и научен конгрес „Образование за живота, професионалната реализация и благополучието“. България, Несебър: Тракийски университет Стара Загора, 28. – 30.09.2017 г. | 06.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Георгиева 2017: Георгиева, С. Ролята на компютърно-опосредствената комуникация за постигане на целите на родноезиковото обучение. Доклад за участие в XXIII-те Епископ-Константинови четения „Реалното и виртуалното“, 19 май 2017 г. | 06.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Добрева 2017: Добрева, С. Образователният потенциал на рецензията на ученически писмени текстове. Доклад за участие в Пътуващ семинар на Педагогически факултет към Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, май 2017 г. | 06.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | В сборник | Доклади | Георгиева 2018: Георгиева, С. Полисубектното взаимодействие между преподавателя и студента в обучението по методика – пътят от предпочитаното към осъщественото и осъществимото. Доклад за участие в XIII Международна научно-практическа конференция на тема „Взаимодействие на преподавателя и студента в условията на университетското образование: традиции и иновации“. Творчески дом на СУ „Св. Климент Охридски“, град Китен, 02.09. – 06.09.2018 г. | 06.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Георгиева 2018: Георгиева, С. Интерактивни модели на обратна връзка и ролята им при обучение на студенти с педагогически профил. Доклад за участие в Научна конференция с международно участие „Съвременният дискурс в науката“, Шумен, 26.10. – 28.10.2018 г. | 06.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Георгиева 2018: Георгиева, С. Методът на проектите в контекста на обучението по български език и литература – реалности и перспективи. Доклад за участие в IX Научно-практически образователен форум \"Иновации в обучението и познавателното развитие\". град Бургас, 29.08. – 31.08.2018 г. | 06.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Добрева 2018: Добрева, С. Полифункционалност на текста при обучението по съвременен български език. Доклад за участие в Пътуващ семинар на Педагогически факултет към Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, 27.04. – 04.05.2018 г. | 06.07.2024 |
Проф. д.н. . Снежанка Добрева Георгиева | Други | Доклади | Георгиева, С. Студентските текстове – различия по пътя на търсената професионална хармония. Доклад за участие в Научна конференция „Хармония в различията“ по случай 10 декември – Международен ден за правата на човека. София, УНИБИТ, 10 декември 2019 г. | 06.07.2024 |