Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Цитирания | Peycheva, Y., S. Lazarova. The Lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge international journal 28 (3), Skopie, 2018, ISSN 1857-923X, pp. 959-963 Цитирано в: Astuti Yuniati, Mintasih Indriayu. Implementasi Pembelajaran Keberagaman Budaya dengan Menerapkan Model Pembelajaran Project Based Learning (PjBL) berbantuan Lapbook. Social, Humanities and Educational Studies (SHES), vol. 7 (3), 2024, ISSN 2620-9284 (Print), 2620-9292 (Online); pp. 257 | 17.11.2024 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Зафирова, Л., С. Лазарова, Е. Пещерска. (Не)познатата природа. Помагало по човекът и природата за избираемите учебни часове в 3. клас. изд. \"Просвета-София\" АД, С., 72 стр., ISBN 978-954-01-4405-4 | 01.11.2024 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | Лазарова, С. Растителният терариум - възможност за повишаване на познавателния интерес на учениците при изучаване на природата. Годишник на ШУ, Педагогически факултет, том XXVIII D, УИ \"Епископ К. Преславски\", Ш., ISSN 1314-6769 | 01.11.2024 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Цитирания | Lazarova, S., S. Dimitrova. Science education in primary school through STE(A)M approach and project based learning. Skopie: Knowledge International Journal, vol. 49, 2021, pp. 291-296 ISSN 1857-923X (Printed), ISSN 2545-4439 (Online) Цитирано в: Zhelyaskova, M. STE(A)M EDUCATION CHALLENGES IN BULGARIA. KNOWLEDGE-International Journal, Vol. 56 No. 2: Knowledge - Capital of the Future, 2023, pp. 173, ISSN: 1857-923X (Printed), ISSN: 2545-4439 (Online) | 20.12.2023 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Цитирания | Lazarova, S., L. Zafirova. Learning in Stations Effective Form for Organization of The Education in Man and Society. KNOWLEDGE, International Journal Scientific Papers, Vol 14.2, 2016, GRAFOPROM –Bitola, ISSN 1857-92 Цитирано в: Dimitrova, S. THE STEM APPROACH IN MAN AND NATURE EDUCATION IN 4TH GRADE THROUGH THE PRISM OF DIFFERENTIATED TRAINING IMPLEMENTED THROUGH STATION WORK. KNOWLEDGE –International Journal, Vol.58.2, 2023, pp.319, ISSN: 1857-923X (Printed), ISSN: 2545-4439 (Online) | 20.12.2023 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Цитирания | Peycheva, Y., S. Lazarova. The lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge International Journal 28 (3), Skopie, 2018, ISSN 1857-923Х, pp. 959-963 Цитирано в: Sri Adhi Endaryati1, St. Y. Slamet1, Kartika Chrysti Suryandari1. (Universitas Sebelas Maret) Thematic Learning Analysis Selalu Berhemat Energi in Grade IV Students Viewed from Critical Thinking Skills, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Atlantis Press, 2023, pp. 616, ISSN (Online): 2352-5398 | 20.12.2023 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | Лазарова, С., С. Еюбова. Хербарият – елемент от подготовката на студентите - бъдещи педагози при изучаване на растителния свят. Годишник на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, Педагогически факултет, Том ХХVII D, Шумен: Университетско издателство “Епископ К. Преславски ”, 2023, с. 714-720, ISSN 1314-6769 (indexed in CEEOL) | 20.12.2023 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Peycheva, Y., S. Lazarova. The lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Skopie: Knowledge International Journal 28 (3), 2018, рр. 959-963, ISSN 2545-4439. Цитирано в: Malgorzata Nodzynska-Moronn, Danuta Jyz-Kuros. Lapbook as a tool for collecting and hierarchizing content. Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX. Prague: Charles University, Faculty of Education, 2022, pp. 51, ISSN 2695-0626 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Цитирания | Lazarova, S. S. Dimitrova. Science education in primary school through STE(A)M approach and project based learning. Skopie: Knowledge International Journal, vol. 49, 2021, pp. 291-296 ISSN 1857-923X (Printed), ISSN 2545-4439 (Online) Цитирано в: Пейчева, Й. Необходимост от прилагане на иновативни образователни технологии за развитие на активна позиция у учениците от начален етап в процеса на технологичното обучение. Годишник на Шуменски университет, Педагогически факултет, том XXVI D, Университетско издателство „Епископ К. Преславски“, 2021, с. 391, ISSN 1314-6769 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Цитирания | Lazarovа, S. The project – form of mastering the foundations of civic education. SocioBrains. ISSUE 45, may 2018, pp. 188-192, ISSN 2367-5721 Цитирано в: Пейчева, Й. Необходимост от прилагане на иновативни образователни технологии за развитие на активна позиция у учениците от начален етап в процеса на технологичното обучение. Годишник на Шуменски университет, Педагогически факултет, том XXVI D, Университетско издателство „Епископ К. Преславски“, 2021, с. 395, ISSN 1314-6769 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Цитирания | Лазарова, С. Учене по станции – иновативна форма на организация на обучението по човекът и природата в началното училище. Шумен: Годишник на Шуменски университет, Педагогически факултет, том XXVD, Университетско издателство „Епископ К. Преславски“, 2021, с. 689-697, ISSN 1314-6769. Цитирано в: Пейчева, Й. Необходимост от прилагане на иновативни образователни технологии за развитие на активна позиция у учениците от начален етап в процеса на технологичното обучение. Годишник на Шуменски университет, Педагогически факултет, том XXVI D, Университетско издателство „Епископ К. Преславски“, 2021, с. 397, ISSN 1314-6769 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, С., Л. Зафирова. Книга за учителя по родинознание за 2. клас. София: Изд. „Просвета“, 2022. 72 стр., ISBN 978-954-01-4241-8 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Зафирова, Л., С. Лазарова, Е. Пещерска. (Не)познатата природа. Помагало по човекът и природата за ИУЧ в 4. клас. Изд. \"Просвета\", София, 70 стр., ISBN 978-954-01-4208-1 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Зафирова, Л., С. Лазарова. Тетрадка по родинознание за 2. клас. Издателство \"Просвета\", С., 36 стр., 2022, ISBN 978-954-01-4240-1 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Сн. Лазарова, Л. Зафирова, Л. Найденова. Родинознание за първи клас. изд. \"Просвета\", С., 2021, 64 стр., ISBN 978-954-01-4125-1 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Лазарова, С., Л. Зафирова. Родинознание за 2. клас. Изд. \"Просвета\", 68 стр., София, 2022, ISBN 978-954-01-4239-5 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Статии | Лазарова, С. (2022). Патриотично възпитание на учениците чрез обучението по човекът и обществото. //Сборник научни трудове ”Компетентностният подход като алтернатива пред предизвикателствата на 21. век”. Шумен, УИ „Епископ Константин Преславски“, 2022, с. 132-135, ISBN 978-619-201-677-7 (Print), ISBN 978-619-201-678-4 (Online) | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | Лазарова, С. Повишаване на мотивацията за учене на учениците при усвоявне на историческите знания в обучението по човект и обществото. Годишник на ШУ, том ХХVI D, Шумен: УИ “Еп. К. Преславски ”, 2022, с. 722-730, ISSN 1314-6769 | 19.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Зафирова, Л., С. Лазарова. Родинознание за 2. клас. Електронен учебник по родинознание за 2. клас. Изд. \"Просвета\", София, 2022, ISBN 978-954-01-4242-5 | 01.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Peycheva, Y., S. Lazarova. 2018: The lapbook as a didaktic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneuship at primary school level. Knowledge international Journal 28 (3), Skopie, 2018, 959-963, ISSN 2545-4439. Цитирано в: Liliana Huaranda Dina, Pari Celso Munos, Lezany Gutierrez Nancy, Perez Otilia Panduro. Uso del lapbook para el aprendizaje cooperative. Instituto universitario de innovacion ciencia y technologia, Inudy Peru, 2022, ISBN 978-612-5069-43-6, pp 17-18 | 01.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Лазарова, С. 2017: Дидактичните игри в обучението по околен свят. – В: Годишник на ШУ“Епископ Константин Преславски“, Педагогически факултет, „Иновации в образованието”, том XXI D, 2017, 689-697, ISSN 1314-6769. Цитирано в: Еюбова, С. Развитие на емоционалната грамотност в предучилищна възраст. Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2022, Шумен, ISBN: 978-619-201-627-2, с. 59 (монография) | 01.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Зафирова, Л., С. Лазарова, И. Симеонова, 2013. Работа по проекти в обучението по природни и общи науки и чужд език в началното училище. Сп. „Образование и технологии“. Бр. 4, 2013, 319-324, ISSN 1314-1791. Цитирано в: Кожухарова, П. Приложение на информационни и комуникационни технологии в училищното образование. Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2022, Шумен, ISBN 978-619-201-651-7, с. 154 (монография) | 01.12.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Цитирания | 3. Peycheva, Y., S. Lazarova. The lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge International Journal, vol. 28.3, Skopie, 2018, ISSN 1857-923Х, pp. 959-963. Цитирано в: Бадер, С. Лепбук як інноваційний спосіб організації навчальної діяльності в початковій школі. Академічні візії, (1), 2021, лис 3–14. e-ISSN: 2786-586X, вилучено із http://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/1 | 07.09.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Цитирания | Lazarova, S., L. Zafirovа. Learning in Stations Effective Form for Organization of The Education in Man and Society. KNOWLEDGE, International Journal Scientific Papers, Vol 14.2, 2016, GRAFO PROM – Bitola, ISSN 1857-923, pp. 470-473 Цитирано в: Димитрова, С. STEM подходът в обучението по човека и природата в 4. клас през призмата на диференцираното обучение, реализирано чрез работа по станции. Научно-методическо списание „Образование и квалификация“, бр. 1, В. Търново, УИ „Св. св. Кирил и Методий“, 2021, ISSN 2683-0639, с. 118 | 07.09.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Цитирания | Peycheva, Y., S. Lazarova. The lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge International Journal 28 (3), Skopie, 2018, ISSN 1857-923Х, pp. 959-963 Цитирано в: Aunurrahman, A., F. Putra, M. Hafis. The Effectiveness of Lapbook in Teaching Reading Comprehension. Jurnal Pendidikan Bahasa, vol. 11, No 1 (2022), ISSN 2089-2810 (print), ISSN 2407-151X (online), рр 188 | 07.09.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Цитирания | Лазарова, С. Типични грешки на студентите при подготовката и използването на презентации в обучението по околен свят, човекът и природата и човекът и обществото. В: Сборник научни трудове от пътуващ семинар \"Иновации в образованието\". Изд. \"Фабер\", В. Търново, ISBN 978-619-00-0477-6, с. 341-349. Цитирано в: Йочева, К. Дигиталните технологии в практиката на студентите педагози. В: Сб. Педагогическата комуникация: традиционна и дигитална. Издателство \"Фабер\", 2019, ISBN: 978-619-00-0929-0, с. 333 | 19.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Статии | Lazarova, Sn., L.Zafirova. Learning in Stations Effective Form for Organization of The Education in Man and Society. KNOWLEDGE, International Journal Scientific Papers, Vol 14.2, 7-9 October, 2016, Agia Triada, Greece, GRAFOPROM – Bitola, ISSN 1857-92, pp. 470-473 | 19.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | С импакт фактор | Статии | Lazarova, S., Y. Peycheva The lapbook as a didactic tool to implement intergrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge International Journal, vool 28, Institute of Knowledge Management, Skopie, 2018. ISSN 1857 923X, pp. 959-963 | 19.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | С импакт фактор | Статии | Лазарова, Сн. Дидактичните игри в обучението по околен свят. Годишник на ШУ, ПФ „Иновации в образованието”, том XXI D, 2017, ISSN 1314-6769 | 19.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | С импакт фактор | Статии | Lazarova, S. DIDACTIC GAMES IN TEACHING AMBIENT WORLD. - В: SocioBrains, Issue 39, November 2017, ISBN 2367-5721, pp. 388-393 | 19.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Статии | Lazarova, S., S. Dimitrova. Science education in primary school through STE(A)M approach and project based learning. Knowledge International journal, vol. 49.2, 2021, Skopje, ISSN 2545-4439, pp. 291-296 | 19.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Lazarova, S. Didactic games in teaching Ambiend world. SocioBrains, Issue 39, November 2017, ISBN 2367-5721, с. 388-393 Цитирано от Й. Пейчева в: Познавателна активност и креативност в обучението по технологии и предприемачество. Монография. УИ \"Епископ К. Преславски\", Ш., 2018, ISBN 978-619-201-240-3, с. 119 | 19.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Лазарова, Иванова 2016: Лазарова, С., М. Иванова. Лапбукът като средство за повишаване на познавателната активност на учениците в началното училище. – В: Образование и технологии, 2016, брой 7, ISSN 1314-1791, с. 44-48. Цитирано в: Пейчева, Й. Иновативни образователни технологии в обучението по технологии и предприемачество (І – ІV клас). Монография. Шумен: Университетско издателство „Епископ К. Преславски“, 2020, ISBN 978-619-201-433-9, с.78. | 19.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Цитирания | Лазарова, С., M. Иванова. Лапбукът като средство за повишаване на познавателната активност на учениците от началното училище. - Образование и технологии: годишно научно-методическо списание. – Бургас: Сдружение Образование и технологии, 2016, бр. 7, с. 21-23, ISSN 1314-1791, http://www.itlearning-bg.com/magazines/Spisanie2016/ Цитирано от Стоянова, И. Лапбукът – иновационна технология в заниманията по интереси в началния етап на образование. Сборник „Образователни технологии“, 2017 г., Шумен, УИ \"Епископ К. Преславски\", ISBN 978-619-201-200-7, с. 70 | 08.06.2022 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Цитирания | Y. Peycheva, S. Lazarova. The lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge International Journal 28 (3), Skopie, 2018, pp. 959-963. Цитирано в: Wojcik, M. Lapbooks as a New Marketing Tool for Children’s Books. Przeglad biblioteczny, 2020, vol. 88, no 3, pp. 378, ISSN 0033-202X (print) 2545-2487 (online) | 20.12.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Peycheva, Y., S. Lazarova. The lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge International Journal 28 (3), Skopie, 2018, 959-963 Цитирано в: Mykolayivna, A. N., Volodumurivna, K. N., Mykolayivna, D. Y., Svitlana, A., Grigorivna, K. L. The lapbook as an innovative way to organize learning activities in elementary schools. Tempos e Espacos em Educacao, vol. 14, n. 3, pp. 8, ISSN 2358-1425 | 20.12.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Цитирания | Y Peycheva, S Lazarova. The lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge International Journal 28 (3), pp. 959-963 Цитирано в: T. Canbulat, H. Hamurcu в: EFFECTS OF LAPBOOK USE ON ACADEMIC PERFORMANCE AND ACADEMIC SELF-EFFICACY OF STUDENTS IN SCIENCE CLASSES. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education – 2021, volume 10, issue 3, pp. 155, ISSN: 2146 - 9466 | 20.12.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Y. Peycheva, S. Lazarova. The lapbook as a didactic tool to implement integrated training in natural science and technology and entrepreneurship at primary school level. Knowledge International Journal 28 (3), Skopie, 2018, pp. 959-963. Цитирано в: Кoroliova, К. Promoting reading motivation in grades 5-8 using the LAPBOOK method. VMU, Professional study program Pedagogy, Vilnius, 2021, pp. 5 | 20.12.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Цитирания | Лазарова, С. Експериментът като средство за повишаване на активността на учениците при запознаване с природната среда. Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски“, том XXIV D, Ш., УИ „Епископ К. Преславски“, 2020, с. 889-894, ISBN 978-619-201-433-9. Цитирано в: Пейчева, Й. Съдържателни и методически аспекти в реализацията на ключовата компетентност „умение за учене“ в процеса на технологичното обучение в начален етап. Годишник на ШУ, том XXV D, УИ „Епископ К. Преславски“, 2021, с. 397, ISBN 978-619-201-433-9. | 20.12.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Статии | Лазарова, С. Самостоятелната работа на студентите при запознаване с природната среда. Сб. „Компетентностният подход в обучението – традиции и иновации”, Шумен: УИ “Еп. К. Преславски”, 2021, с. 278-283, ptint: ISBN 978 619-201- 522-0; online: ISBN 978 619-201- 523-7 | 20.12.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | Лазарова, С. Учене по станции – иновативна форма на организация на обучението по човекът и природата в началното училище. Годишник на ШУ, том ХХV D, Шумен: УИ “Еп. К. Преславски ”, 2021, с. 768-776, ISSN 1314-6769 | 20.12.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Цитирания | Лазарова, С. Използване на проблемното обучение при запознаване на учениците с природната и обществената среда. Годишник на ШУ \"Епископ К. Преславски\", Педагогически факултет, т. XXII D, УИ \"Епископ К. Преславски\", Ш., 2016, с. 729, ISSN 1314-6769. Цитирано в: Kostova, M. The role of problem-based learning for improvement of the cognitive activity of the 4th grade students in studying organisms and their living environment. Issue 74, 2020, 2367-5721, pp. 133-134 | 17.07.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Цитирания | Лазарова, С., М. Аврамова. Лапбукът като средство за повишаване на познавателната активност на учениците от началното училище. сп. \"Образование и технологии\", 7/2016, с. 44-45, ISSN 1314–1791. Цитирано в: Kostova, M. The role of problem-based learning for improvement of the cognitive activity of the 4th grade students in studying organisms and their living environment. Issue 74, 2020, 2367-5721, pp. 131, pp. -135 | 03.06.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | Лазарова. С. Експериментът като средство за повишаване на активността на учениците при запознаване с природната среда. Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски”, т. ХХIV D, УИ „Епископ К. Преславски”, Ш., ISSN 1314-6769, с. 889-895 | 03.06.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л. Зафирова, Л. Найденова. Книга за учителя по Родинознание 1. клас, изд. „Просвета“, С., 2021, ISBN 978-954-01-4127-5 | 03.06.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, С., Л. Зафирова, Л. Найденова. Тетрадка по Родинознание 1. клас, изд. „Просвета“, С., ISBN 978-954-01-4126-8 | 03.06.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Лазарова, Сн., Л. Зафирова, Л. Найденова. Родинознание 1. клас, е-book, изд. „Просвета“, С., 2021, ISBN 978-954-01-4128-2 | 03.06.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Гражданското образование в учебното съдържание по Роден край и Околен свят. сб. „Образование и изкуство”, т. 2, УИ „Епископ К. Преславски”, Ш., 2004, с.135-139, ISBN 954-577-216-6 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Празниците в обучението по Околен свят и възможности за формиране на етническа и религиозна толерантност. сб. „Образование и толерантност”, УИ „ЕпископК. Преславски”, Ш., 2005, с. 134-138 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Мониторинг на етноцентризма в учебниците по човекът и обществото за трети клас. сб. „Подготовка на учители и социални педагози в навечерието наевропейската интеграция”, изд. „ВЕДА СЛОВЕНА – ЖГ”, С., 2006, с. 348-354, ISBN 954-8510-97-9 978-954-8510-97-4, (в съавт. с Н. Витанова) | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Възпитаване на етническа толерантност чрез проектноорганизирано гражданско образование в начална училищна възраст. сб. „Многообразие без граници”, изд.„Фабер”, В. Търново, 2008, с. 213-223, ISBN 978-954-775-896-4 (в съавт. с Й. Пейчева) | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Потенциалът на предмета „Човекът и обществото” за интеркултурно образование. сб. „Технологични аспекти на интеркултурното образование”, УИ „Н. Рилски”, Благоевград, 2009, с. 147-151. ISBN 978-954-680-654-3 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Проблемът за гражданското образование в съвременната учебна документация. В: сборник научни трудове ”40 години Шуменски университет 1971-2011”, УИ ”Епископ К. Преславски”, Шумен, 2011, с. 579-585, ISBN 978-954-577-582-6 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Проектното обучение - форма за ефективно овладяване на образователните стандарти по гражданско образование. В: сборник научни трудове от пътуващ семинар ”Образователни технологии”, изд. ”Фабер”, В. Търново, 2012, с. 251-257, ISBN 978-954-400-755-3 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Дидактичните игри при запознаване с природната среда в началните класове. Сборник научни трудове от пътуващ семинар ”Иновации в образованието”, ФАБЕР, В. Търново, 2014, с.358-363, ISBN 978-619-00-0092-1 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Статии | Система на междупредметните връзки между природонаучното и технологично направление в съвременната система за обучение в началния училищен период. сп. “Начално образование”, 2007, кн. 6, с. 3 – 10, ISSN 0204-4951, (в съавт. с Й. Пейчева) | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Статии | Възможности за използване на информационните технологии в обучението по човекът и природата и човекът и обществото. сб. с научни трудове на катедра „ПУНУП”, том 1, УИ „Епископ К. Преславски”, Ш., 2009, с. 94-99, ISBN 1314-6968 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Статии | Интерактивните методи в обучението по роден край, околен свят, човекът и обществото за формиране на граждански умения. сб. с научни трудове на катедра „ПУНУП”, том 2, УИ „Епископ К. Преславски”, Ш., 2010, с. 94-101, ISBN 1313-6968 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Статии | Междупредметните връзки в обучението по околен свят. сб. „Образование за всички”, том 1, УИ „Епископ К. Преславски”, Ш., 2010, с. 247-251 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Статии | Развитие на идеята за гражданско образование в българското начално училище. сп. “Начално образование”, 2010, кн. 5, с. 70 – 81, ISSN 0204-4951 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | Анализ на учебните програми по роден край, околен свят и човекът и обществото в контекста на гражданското образование. В: Годишник на ШУ ”Епископ К. Преславски”, том XVI D, УИ ”Епископ К. Преславски”, Ш., 2012, с. 525-538, ISSN 1314-6769 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | За студентското портфолио. В: Годишник на Шуменския университет, Педагогически факултет, т. ХVІІ D, , УИ ”Епископ К. Преславски”, Шумен, 2013, с. 566-569, ISBN 1314-6769. | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | Груповото обучение в началното училище. В: Годишник на ШУ ”Епископ К. Преславски”, Педагогически факултет, т. XVIII D, УИ ”Епископ К. Преславски”, Ш., 2014, с. 651-657, ISSN 1314-6769 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Статии | Практическа реализация на принципа за обучение ориентирано към действие чрез проектно обучение във 2. клас сп. ”Образование и технологии”, бр. 5, с. 218-220, ISSN 1314-1791 (в съавт. с Л. Зафирова) | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Статии | Лазарова, Сн. Мисловните карти в обучението по човекът и природата в 3.- 4. клас. В: Годишник на ШУ ”Епископ К. Преславски”, Педагогически факултет, том XIX D, УИ ”Епископ К. Преславски”, Ш., 2015, с. 896-901, ISSN 1314-6769 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Статии | Лазарова, Сн. Мултисензорният принцип в обучението на студентите - предпоставка за ефективно овладяване на знанията за природата. сп. ”Образование и технологии”, бр. 6, 2015, с. 128-129, ISSN 1314-1791 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | С импакт фактор | Статии | Лазарова, Сн., Й. Пейчева. Проектът като дидактически инструмент за реализиране на ключовата компетентност „инициативност и предприемчивост” в 1. клас. В: Научни трудове – Русенски университет “А. Кънчев” – Русе, 2016, том 55, серия 6.2., с. 16-21. ISSN 1311-3321 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Статии | Лазарова, Сн., М. Иванова. Лапбукът - иновативно средство за обучение на учениците от началното училище при запознаване с природната и обществената среда. В: Годишник на ШУ ”Епископ К. Преславски”, Педагогически факултет, том XX D, УИ ”Епископ К. Преславски”, Ш., 2016, с. 869-875, ISSN 1314-6769 | 05.03.2021 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Цитирания | Лазарова, С. Проектното обучение – форма за ефективно овладявне на образователните стандарти по гражданско образование. Сборник научни трудове от пътуващ семинар Шумен-Риека-Венеция (28.04.-03.05.2012) Изд. „Фабер”, В. Търново, 2012, с. 251-257. Цитирано от С. Добрева в: Методът на проектите в контекста на обучението по български език и литература – реалности и перспективи. Сп. „Образование и технологии”, бр. 9, 2018, изд. „Изкуства”, Бургас, с. 162 | 10.11.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Цитирания | Пейчева, Й., Сн. Лазарова. Проектът като дидактически инструмент за реализиране на ключовата компетентност „инициативност и предприемчивост” в І клас. 55-та научна конференция с международно участие на РУ/СУ 2016 на тема: „Интелигентната специализация – иновативна стратегия за регионална икономическа трансформация”, ISSN 1311-3321 цитирано от: Й. Пейчева в: Формиране на екологична култура в условията на извънкласна проектна практико-приложна дейност. сб. научни трудове на катедра ТОПО и ПУНУП „Образователни технологии”, Университетско изд. „Еп. К. Преславски”, Шумен, 2017, ISBN 978-619-201-200-7. | 10.11.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | С импакт фактор | Цитирания | Пейчева, Й., Сн. Лазарова. Проектът като дидактически инструмент за реализиране на ключовата компетентност „инициативност и предприемчивост” в І клас. 55-та научна конференция с международно участие на РУ/СУ 2016 на тема: „Интелигентната специализация – иновативна стратегия за регионална икономическа трансформация”, ISSN 1311-3321 цитирано от: Peicheva, Y. The role of the educator to provoke cognitive activity and creativity in students in the prozess of tehnological training. Knowledge International Journal № 16.1. 2017, ISSN 1857 – 923X, Global Impact & Quality Factor (GIF) 1.023., Institute of Knowledge Management, Skopie, 2017. · | 10.11.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Пейчева, Лазарова 2016: Пейчева, Й., С. Лазарова. Проектът като дидактически инструмент за реализиране на ключовата компетентност „инициативност и предприемчивост” в І клас. – В: Научни трудове на Русенския университет, том 55, серия 6.2. Педагогика и психология. История, етнология, фолклор. 55-та научна конференция с международно участие на РУ/СУ „Интелигентната специализация – иновативна стратегия за регионална икономическа трансформация”, Русе, 2016, ISSN 1311-3321, с. 16-21. Цитирано в: Пейчева, Й. Иновативни образователни технологии в обучението по технологии и предприемачество (І – ІV клас) Шумен: Университетско издателство „Епископ К. Преславски“, 2020, ISBN 978-619-201-433-9, с.79, 80. | 10.11.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Цитирания | Лазарова, Иванова 2016: Лазарова, С., М. Иванова. Лапбукът като средство за повишаване на познавателната активност на учениците в началното училище. – В: Образование и технологии, 2016, брой 7, ISSN 1314-1791, с. 44-48. Цитирано в: Стоянова, И. „Лапбук технологията“ в предучилищното образование и началния етап на образование. Детска градина Училище. бр. 4. Издателство „Образование и познание“. София, 2020, ISSN 2603-2864, ISSNе 2603-2872, с. 24. | 10.11.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В годишник | Доклади | Граждански умения на учениците от начален етап на основната образователна степен. Иновации в образованието – сб. научни трудове от пътуващ семинар Шумен – Белград – Будапеща – Виена, Педагогически факултет на ШУ „Еп. Константин Преславски“, Фабер, В. Търново, 2013, с. 260-265, ISBN 978-954-400-925-0 | 10.11.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | С импакт фактор | Статии | Lazarova, S. The Project – form of Mastering the Foundations of civic education. SocioBrains, Issue 45, mai 2018, pp 316 - 321 , ISSN 2367-5721 | 10.11.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Монографии | Лазарова, Сн. Гражданското образование в началното училище – история и актуално състояние. УИ „Епископ К. Преславски”, Ш., 2017, с. 132, ISBN 978-619-201-152-9 | 10.11.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Статии | Работа по проекти в обучението по природни и обществени науки и чужд език в началното училище. сп. Образование и технологии, бр. 4, с. 146-148, ISSN 1314-1791 (в съавт. с Л. Зафирова, Ил. Симеонова) | 30.09.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Монографии | Лазарова, Сн., Н. Витанова, И. Иванов, Я. Тоцева, и др. Мониторинг на етноцентризма в началното образование III - IV клас. УИ “Еп. К. Преславски”, Ш., 2007, с. 120, ISBN 978-954-577-476-8 | 21.09.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Монографии | Лазарова, Сн., Н. Витанова, И. Иванов, Я. Тоцева и др. Мониторинг на етноцентризма в началното образование I - II клас. УИ “Еп. К. Преславски”, Ш., 2005, с. 108, ISBN 954-577-285-9 | 21.09.2020 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Лазарова, Сн., Л. Зафирова, Г. Георгиев. Човекът и природата за 4. клас. e-book, изд. „Просвета”, С., 2019, ISBN 978-954-01-3837-4 | 26.03.2019 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Лазарова, Сн., Л. Зафирова, Г. Георгиев. Човекът и природата за 4. клас. изд. „Просвета”, С., 2019, ISBN 978-954-01-3835-0 | 26.03.2019 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л. Зафирова, Г. Георгиев. Книга за учителя по човекът и природата за 4. клас. изд. „Просвета”, С., 2019, ISBN 978-954-01-3838-1 | 26.03.2019 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л. Зафирова, Г. Георгиев. Тетрадка по човекът и природата 4. клас. изд. „Просвета”, С., 2019, ISBN 978-954-01-3836-7 | 26.03.2019 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Цитирания | Лазарова, С., М. Иванова. Лапбукът като средство за повишаване на познавателната активност на учениците от началното училище. Сп. „Образование и технологии”, бр. 7/2016, с. 44-48. Цитирано от И. Стоянова в дисертация „Иновационните технологии във възпитателно-образователния процес на 6-7 годишните деца”. с. 67 | 01.12.2018 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Доклади | Лазарова, Сн. Проектът – форма за овладяване на основите на гражданското образование. Сборник научни трудове „Иновации в образованието” от пътуващ семинар Одрин – Чанаккале – Дидим (27.04.2018 - 04.05.2018), изд. „Фабер”, В. Търново, ISBN 978-619-00-0783-8, с. 360-366 | 01.12.2018 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Статии | Лазарова, С. Използване на проблемното обучение при запознаване на учениците с природната и обществената среда. Годишник на ШУ, „Епископ К. Преславски”, т. ХХII D, УИ „Епископ К. Преславски”, Ш., ISSN 1314-6769, с. 727-731 | 01.12.2018 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л. Зафирова. Книга за учителя по човекът и природата за 3. клас. изд. „Просвета”, С., 2018, ISBN 978-954-01-3709-4 | 01.12.2018 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л. Зафирова. Тетрадка по човекът и природата 3. клас. изд. „Просвета”, С., 2018, ISBN 978-954-01-3178-8 | 01.12.2018 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Лазарова, Сн., Л. Зафирова. Човекът и природата за 3. клас. e-book, изд. „Просвета”, С., 2018, ISBN 978-954-01-3712-4 | 01.12.2018 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Лазарова, Сн., Л. Зафирова. Човекът и природата 3. клас. изд. „Просвета”, С., 2018, ISBN 978-954-01-3569-4 | 01.12.2018 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В сборник | Статии | Лазарова, Сн. Гражданското образование в началното училище и новата учебна документация. Сб. с научни трудове на катедра ТОПО и ПУНУП „Образователни технологии”, ISBN 978-619-201-200-7, 2017. | 28.11.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Лазарова, Сн., Л. Найденова, Л. Зафирова. Околен свят за 1. клас. Изд. "Просвета", С., 2016, ISBN 978-954-01-3177-1 | 09.10.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л. Зафирова. Книга за учителя по околен свят за 2. клас. Изд. "Просвета", С., 2017, ISBN 978-954-01-3442-0 | 09.10.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В реферирани издания | Статии | Lazarova, Sn., L. Zafirova. Systematization of Students Knowledge on The Ambient World Through Mind Maps. Knowledge International Journal, Scientific Papers Vol. 15.1, 2016, р. 159-161, ISSN 1857- 92 | 07.10.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | В научно списание | Статии | Лазарова, Сн., М. Иванова. Лапбукът като средство за повишаване на познавателната активност на учениците от началното училище. сп. "Образование и технологии", бр. 7, с. 21-23, ISSN 1314-1791 | 07.10.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л., Найденова, Л. Зафирова. Книга за учителя по Околен свят за 1. клас. Изд. "Просвета", С., ISBN 978-954-01-3179-5 | 07.10.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л. Найденова, Л. Зафирова. Тетрадка по Околен свят за 1. клас. Изд. "Просвета", С., ISBN 978-954-01-3178-8 | 07.10.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Дисертации | Лазарова, Сн. Гражданско образование чрез обучението по роден край, околен свят и човекът и обществото. Шумен, 2013 | 07.10.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебни помагала | Лазарова, Сн., Л. Зафирова. Тетрадка по Околен свят за 2. клас. Изд. "Просвета", С., 2017, ISBN 978-954-01-3178-8 | 07.10.2017 |
Доц. д-р . Снежана Лазарова Борисова | Други | Учебници | Лазарова, Сн., Л. Зафирова. Околен свят за 2. клас. e-book, Изд. "Просвета", С., 2017, ISBN 978-954-01-3391-1 | 07.10.2017 |