Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Цанкова, М., К. Койчева. Приложение на знанията по български език и литература и природна среда при подготовката на детски учители. Научни трудове Колеж-Добрич, Том XV, Добрич, УИ \"Епископ Константин Преславски\", 2023, с. 139-151. ISSN 2367-8356 | 30.04.2024 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Цитирания | Tsankova, M., B. Baycheva (2017) Professionally practical preparation of students-future primary teachers. In: KNOWLEDGE – International Journal, Volume 19.1. September, 2017. Цитиранa в: Ivanova, Е., J.Doncheva. (2019) Ethno-cultural and social problems of a students in a multicultural educational environment. The World Conference on Research in TEACHING and EDUCATION, 12-14 December, 2019 Barcelona, Spain. https://www.dpublication.com/wp-content/uploads/2019/12/25-22.pdf?fbclid=IwAR31Q70a6uh-thn5zu1GW_tVnxO-vCwpwI3cXwgNER5b2Y1hjBvRDjrTiR8 2020 | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова, М. (2011). За подготовката на началния учител по Методика на обучението по природознание. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. Цитирана в: Юлия Дончева., Дигиталните технологии в помощ на образователно-възпитателния процес по околен свят, човекът и обществото, човекът и природата. Русе 2020, ISBN 978-619-7242-73-7. | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Tsankova, M., B. Baycheva. Work Project European Track - A Factor For Enhancing Practical Training Of Students, 9-th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Trakya University, 2014, 643-648. | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | С импакт фактор | Статии | Tsankova, M., B. Baycheva. Professionally practical preparation of students - future primary teachers. Knowledge. International Journal, V19/1. September, 2017. ISSN 2545-4439 pp 235-241. | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Цанкова, М., К.Койчева. Интегративни връзки в обучението по учебните дисциплини, даващи знания за българския език и природата при подготовката на детски учители. Сп. Образование и технологии, годишно научно-методическо списание, VOL. 10/2019, Бургас 2019. с. 180-182, ISSUE 1, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE). | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Цанкова, М., К.Койчева. Литературните произведения и приложението на интегративни връзки в методическата работа на студентие- бъдещи начални учители. Сп. Управление и образование, Университет „Проф. д-р Асен Златаров”, Бургас, Том XV(3) 2019. с. 210-216. ISSN 13126121 | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Байчева Б., К. Койчева, М. Цанкова, Ц. Байчев. Интерактивно обучение на студентите. Сп. Управление и образование, Университет „Проф. д-р Асен Златаров”, Бургас, Том XIII(3) 2017. с. 16-20 ISSN ISSN 13126121 | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова М., К. Койчева. Приложение на идеята за цялостност в обучението на студентите - бъдещи учители, Научни трудове, Добрич, 2020, т. XII. ISSN 2367-8356 | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Статии | Цанкова, М., К. Койчева. За факторите, влияещи върху подготовката на студентите- бъдещи педагози, Научни трудове, Добрич, 2021, т. XIII, ISSN 2367-8356 | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В научно списание | Статии | Цанкова, М., К. Койчева. Формиране на умения у студентите за възпитание на учениците в процеса на обучение, Сп. Образование и технологии, годишно научно-методическо списание, VOL. 13/2022, Бургас 2022. с. 20-21, ISSUE 1, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE). | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В научно списание | Статии | Цанкова, М., К. Койчева. Интегриране на езиковата компетентност на студенти-бъдещи начални учители в практическата подготовка по методика на обучението по природознание, Сп. Образование и технологии, годишно научно-методическо списание, VOL. 13/2022, Бургас 2022. с. 47-48, ISSUE 1, ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE). | 30.10.2022 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова, М. Използване на етологията в методиката на обучението по природознание. Шумен, УИ «Епископ К. Преславски», 2012, 190с. Цитирана в: Стефанова, Т., М. Нинова, С. Димитрова. (2019) Книга за учителя. Човекът и природата 4 клас. Варна, Бит и техника. 2019 ISBN 978-619-7523-25-6 http://www.bititechnika.com/view/kniga-za-uchitelya-chovekut-i-prirodata-4-klas.html?i=368 | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова (Божкова), М. Онагледяването при подготовка на учители за началното училище. Технологичното обучение – традиции и бъдеще. // Юбилейно издание 25 години Педагогически факултет, 15 години специалност «Техника и технологии». Велико Търново, Фабер, 2009. Цитирана в: Стефанова, Т., М. Нинова, С. Димитрова. (2019) Книга за учителя. Човекът и природата 4 клас. Варна, Бит и техника. 2019 ISBN 978-619-7523-25-6 http://www.bititechnika.com/view/kniga-za-uchitelya-chovekut-i-prirodata-4-klas.html?i=368 | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова (Божкова) М. Ролята на обучението при запознаване с природата // Сб. Обучение и възпитание в началните училища, детските градини и специалните училищни заведения, доклади на Втора есенна научна конференция на СУ «Св. Климент Охридски» ФНПП, Китен 20-25 септември 2004, София, Веда-Словена – ЖК, 2004, с. 183-185. Цитирана в: Стефанова, Т., М. Нинова, С. Димитрова. (2019) Книга за учителя. Човекът и природата 4 клас. Варна, Бит и техника. 2019 ISBN 978-619-7523-25-6 http://www.bititechnika.com/view/kniga-za-uchitelya-chovekut-i-prirodata-4-klas.html?i=368 | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова М., За подготовката на началния учител по методика на обучението по природознание. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2011. Цитирана в: Стефанова, Т., М. Нинова, С. Димитрова. (2019) Книга за учителя. Човекът и природата 4 клас. Варна, Бит и техника. 2019 ISBN 978-619-7523-25-6 http://www.bititechnika.com/view/kniga-za-uchitelya-chovekut-i-prirodata-4-klas.html?i=368 | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова М. Приложение на дидактическите средства при практическата дейност на студентите в детската градина. Сп. Образование и технологии, Иновации в обучението и познавателното развитие, бр.7, 2016 с.135-138. Цитирана в: Дончева, Ю. (2018) Теоретични и методически основи на запознаване с околния свят в детската градина, Русе. „Лени-Ан” 2018г. ISBN 978-619-7058-67-3 Цитирана на стр. 206 в учебника. | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова М., За подготовката на началния учител по Методика на обучението по Природознание. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. 2011. Цитирана в: Димитрова, Н. (2018) Методика на обучението по „Технологии и предприемачество” (прогимназиален етап). Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. 2018 ISBN 978-619-201-259-5 (Цитирана на стр.2,30,77,111,151). | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова М., За подготовката на началния учител по Методика на обучението по Природознание. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. 2011. Цитирана в: Стефанова, Т., С. Димитрова; Б. Тодорова; М. Нинова (2018) Книга за учителя. Човекът и природата 3 клас. Варна, Бит и техника. 2018 ISBN 978-619-7457-34-6 | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В научно списание | Цитирания | Цанкова, М. Димитрова, Л. Интегративните връзки на методиката на обучение по природознание и родинознание с методиката на обучение по изобразително изкуство. Интегративни връзки и иновации в обучението на студентите. Ш., УИ „Епископ К. Преславски”, 2013. с.72-110. Цитирана в: Гъров, К., Георгиева, С., Колева, Е., Ангелов, А., (2017) Интегративни връзки в компетентностния подход в обучението по математика и информационни технологиии, сп. Математика и информатика, бр.5, стр. 439. | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | С импакт фактор | Цитирания | Цанкова, М., Б. Байчева. Организация на обучението на педагогически кадри, Сп. Управление и образование, Университет „Проф. д-р Асен Златаров” , Бургас, Том XII(3) 2016. с.192-196 Цитирана в: Baychev, Tsanimir. (2017) Interactive training of students pedagoges on the synthesis, KNOWLEDGE – International Journal, Volume 19.1. September, 2017. ISSN 2545-4439 pp 249-254. | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Цитирания | Байчева, Б., Цанкова, М. Емоциите и чувствата при взаимодействието на учениците с природата и музикалното изкуство. Научни трудове на РУ, 2013, том.52, серия 6.3 с.60-64. Цитирана в: Baychev, Tsanimir. Interactive training of students pedagoges on the synthesis, KNOWLEDGE – International Journal, Volume 19.1. September, 2017. ISSN 2545-4439 pp 249-254. | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Цитирания | Цанкова М., (2011). За подготовката на началния учител по Методика на обучението по Природознание. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. Цитирана в: Стефанова, Т., С. Димитрова. (2017) Книга за учителя. Околен свят 2 клас. Варна, Бит и техника. 2017 | 29.11.2019 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Преглед на проблема за интеграцията и практическата й реализация в съвременното училище. Иновации в образованието, ШУ, Педагогически факултет. Ш., В.Т., Фабер, 2010, с. 947-950, (в съавт. с Н. Димитрова) | 08.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Онтодидактически подходи в природонаучната подготовка на студентите-бъдещи начални учители. Сборник научни трудове. Национална конференция с международно участие „40 години Шуменски университет 1971-2011” Част I. Ш., УИ „Епископ Константин Преславски”, 2011, с.383-388. (в съавт. с: М. Велева). | 08.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Учебни помагала | Цанкова, М. Интеграция при методическата подготовка на бъдещи учители (Методическо ръководство) Ш., Изд. „Фабер”, 2009, 152 с.( в съавт. с Н. Димитрова) | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Статии | Цанкова, М. Възможности на учебното съдържание за интеграция на знания и умения по Природознание и Технологично обучение //Годишник на ШУ “Епископ Константин Преславски” том. XX B 5, Природни науки, Методика. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2010, с. 71-77, (в съавт. с Н. Димитрова). | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, M. Холистичен подход в усвояване на ноосферата в колежанската степен за подготовка на начални учители //Сб. Образование и изкуство, т. I, Шумен, УИ, 2004г. с.116-123. ( в съавт. с М. Велева) | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Етологията в обучението и възпитанието по природознание. Сб. Традиция и модерност в българската наука и образование. Сс., Издателски център при РУ „Ангел Кънчев”. 2011. с.348-358. (в съавт. с: М. Велева). | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Mетодическата подготовка на студентите по природознание върху модул “Атмосфера”. Технологичното обучение – традиции и бъдеще. Изд. „Фабер” 2009 стр.326-333. (в съавт. с: М. Велева). | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Ролята на природните дисциплини в обучението на студентите в колежанската специалност Предучилищна педагогика и чужд език // Научни трудове, Педагогически колеж – Добрич,т. ІІІ D, Шумен, 2003, с. 220-223 (в съавт. с: М. Велева). | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Система за методическа подготовка по природознание на студентите бъдещи учители в начално училище. //Сб. Осигуряване и оценяване качеството на обучение. Доклади на Третата есенна научна конференция на ФНПП, С., “Веда Словена-ЖГ” 2005, с. 243-247. | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Идеята за единство на неживата и живата природа при обучението на начални учители. Ноосфера //Сб. Висшето педагогическо образование- проблеми, постижения, тенденции. С, СУ “Св. Климент Охридски” 2004г. с.249-255 | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, M. Холистичен подход в усвояване на ноосферата в колежанската степен за подготовка на начални учители //Сб. Образование и изкуство, т. I, Шумен, УИ, 2004г. с.116-123 (в съавт. с М. Велева) | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Методиката на обучението по природознание в системата на технологичните дисциплини в колежанското образование. //Сб. Съвременни тенденции на образователните технологии в началната степен на средното образование и педагогически взаимодействия в детската градина, Пазарджик, 2003г. с.47-53 | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Възможности на обучението по роден край в I клас за усвояване на екологични знания //Сб. Съвременни проблеми на предучилищното и началното образование. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2003. с. 64-69. | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Учебни помагала | Цанкова, М. Актуални проблеми на обучението по природознание, 2013, електронно помагало – ISBN 978-954-577-756-1 (http://cdo.shu.bg/). | 07.12.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Цанкова, М., К. Койчева. Интегративни връзки в обучението по български език и методика на обучението по природознание при подготовката на начални учители. Сп. Управление и образование, Университет "Проф. д-р Асен Златаров", Бургас, том XIV(3) 2018. с. 37-42. | 28.11.2018 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Baycheva, B., M. Tsankova, Zh. Zhekov. The integrative approach in teaching students who will be primary school teachers in future, Trakia Journal of Sciences, Vol.13, Suppl.1, pp 429-433, 2015, Trakia University, ISSN 1313-3551, http://www.uni-sz.bg | 27.11.2017 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М., Л. Димитрова. Интегративните връзки на методиката на обучение по природознание и родинознание с методиката на обучение по изобразително изкуство. Сб. Интегративни връзки в обучението на студентите. Ш., УИ ”Епископ К. Преславски”, 2013г. с. 72-110. ISBN 978-954-577-837-7. | 27.11.2017 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В научно списание | Статии | Цанкова, М. Знанията на студентите – колежани за растителен свят и приложението им в практическата работа. сп. Образование и технологии, Бургас, кн. 6/2015, с.276-279, ISSN 1314-1791. | 27.11.2017 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Цанкова, М., Б. Байчева. За професионалната подготовка и кариерното развитие на студентите. Сп. Управление и образование, Университет „Проф. д-р Асен Златаров”, Бургас, Том XIII(3) 2017. с. 11-15 ISSN 13126121 | 27.11.2017 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В научно списание | Статии | Цанкова, М. Приложение на дидактическите средства при практическата дейност на студентите в детската градина. сп. Образование и технологии, Иновации в обучението и познавателното развитие, Бургас, кн.7/ 2016 с.75-77. | 27.11.2016 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Цитирания | Цанкова М. (2011), За подготовката на началния учител по Методика на обучението по Природознание. Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, Шумен. Цитирана в: Дончева Ю. Развиващите функции на дискусионните методи в обучението по учебния предмет „човекът и обществото“. Сборник доклади от годишна университетска научна конференция, 20-21 октомври 2016 година, Електронно издание, Издателски комплекс на НВУ „Васил Левски”, Велико Търново, 2016 г., стр. 87-94 ISSN 2367-7481 | 27.11.2016 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Цитирания | Цанкова М.,(2011) За подготовката на началния учител по Методика на обучението по Природознание. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. ISBN 978-954-577-605-2, с. 5. Цитирана в: Дончева Ю. Мястото на историята за град Русе в уроците по „Роден край“, „Околен свят“ и „Човекът и обществото“ (научна студия). АЛМАНАХ за историята на Русе, том XVI, издателство: „Лени АН“ – Русе, 2016, стр. 124-151, ISSN 1312-0980. | 27.11.2016 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В научно списание | Цитирания | Цанкова М., (2011). За подготовката на началния учител по Методика на обучението по Природознание. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“. Цитирана в: Дончева Јулија, Нурсал Ахмедова. Интерактивни технологии во наставата со рана училишна возраст со помош на информациско-комуникациска технологија. В: СОСТОЈБИ, ПРЕДИЗВИЦИ И ПЕРСПЕКТИВИ ВО ВОСПИТАНИЕТО И ОБРАЗОВАНИЕТО ВО РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА, ОПШТИНА ШТИП, РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА, НУ-УБ „Гоце Делчев“ Штип, 2015, стр. 155-160, ISBN 978-608-242-021-9. | 27.11.2016 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Цанкова, М. Организация на обучението на педагогически кадри, Управление и образование, Университет „Проф. д-р Асен Златаров”, Бургас, Том XII(3) 2016. с. 192-196 | 27.11.2016 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Цитирания | 2015 Цанкова, М. Система за методическа подготовка по природознание на студентите бъдещи учители в начално училище. // Сб. Осигуряване и оценяване качеството на обучение. “Веда Словена-ЖГ” С., 2005 г., с. 243-248.Цитирана в: Дончева Ю. Компаративен анализ на професионално-практическото обучение на студентите от педагогическите факултети у нас и в чужбина. Сборник доклади от проект (2014-ФПНО-04) на тема: Университетската дидактика и подготовката на учителите в нашето съвремие. Русенски университет "Ангел Кънчев", МЕДИАТЕХ, 2015, стр. 47-64, ISBN 978-619-207-004-5. | 22.11.2015 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Цитирания | 2015 Цанкова М., Иновации при самостоятелната работа на студентите по методика на обучението по природознание. сп. Образование и технологии, Бургас, кн. 5/2014, с.180-183, http://itlearning-bg.com/ magazines/ Spisanie2014/ resources/spisanie_e_book_2014.pdf Цитирана в: Дончева Ю. Подготовката на педагогическите кадри – мисия, стратегия и отговорност за бъдещето. Сб. ОСМА НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКА КОНФЕРЕНЦИЯ ПО ПРЕДУЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ „ВОДИМ БЪДЕЩЕТО ЗА РЪКА” „КЪМ СВЕТА НА МЕЧТИТЕ”. Плевен, 22-24 април 2015 г. Издателство МЕДИАТЕХ – Плевен, 2015, с. 121, ISBN 978-619-207-016-8 | 22.11.2015 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Tsankova, M., N. Dimitrova. Аpplication of problem situations in an integrated lesson "circle of materials" in the school subjects „home and equipment" and "man and nature" in 4-th class of primary school (P 4 or K-4), INTERNATIONAL SCIENTIFIC ONLINE JOURNAL – ISSN 2367-5721 ISSUE 7, MARCH 2015, PP. 42-48, WWW.SOCIOBRAINS.COM | 22.11.2015 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Самостоятелната работа на студентите по методика на обучението по природознание на тема „Запознаване с човека”, Научни трудове, Добрич, 2015, т. VIII (в съавт. с Б. Божкова) | 22.11.2015 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Цитирания | 2014 Цанкова, М. Иновации при самостоятелната работа на студентите по методика на обучението по природознание. сп. Образование и технологии, Бургас, кн. 5/2014, с.180-183. Цитирано от: И. Илиев., По проблемите на технологичното обучение в началното училище. Научни трудове, Добрич, 2014, т. VII, с. 50-53. | 27.11.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В научно списание | Цитирания | 2014 Цанкова, М. За подготовката на началния учител по методика на обучението по природознание, УИ „Епископ Константин Преславски”, Шумен, 2011. Цитирано от: Б. Байчева., K. Койчева., Възможности за интердисциплинарно обучение чрез музика, български език и литература, сп. Образование и технологии, Бургас, кн. 5/2014, с.450-455, http://itlearning-bg.com/magazines/Spisanie2014/resources/spisanie_e_book_2014.pdf | 27.11.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Приложение на експерименталната работа в началното училище при запознаване с природата, Научни трудове, Добрич, 2014, т. VII, с. 1-10. ( в съавт. с Л. Димитрова) | 27.11.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Статии | Tsankova, M. I. ORGANIZING STUDENT TEACHERS PREPARATION IN THE COLLEGE DEGREE OF HIGHER EDUCATION. //Теоретические и прикладные аспекты современной науки, г. Белгород, 2014, ч. IV, с. 143-148 ( в съавт. с: B. R. Baycheva, Zh. S. Ilieva) | 27.11.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Цитирания | Димитрова, Н. Компетентностния подход – важен елемент в образователния процес. Научни трудове, Колеж –Добрич, 2013, том VI, с.186-193. | 29.09.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Цитирания | Василева, Т., За ролята на животните при възпитанието на учениците от началното училище. Сб. Интегративни връзки и иновации в обучението на студентите. Ш., УИ”Епископ К. Преславски”, 2013. с.220-225 | 29.09.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Цитирания | Илиев, И. Интеграция на обучението по домашен бит и техника с научната дисциплина доцимология. Сб. Интегративни връзки и иновации в обучението на студентите. Ш., УИ”Епископ К. Преславски”, 2013г. | 29.09.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В реферирани издания | Цитирания | Dimitrova. N., Construction functional literacy through technology education. Annual School. Lectures, vol.17 2013 International Journal devoted to research and technological solutions in the Field of Semiconductor - and Hybridtechnologies реферирано и разпространявано от техническата информационна библиотека в град Хановер – Германия и реферирано от XPLORER нa IEEE | 29.09.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Цанкова, М. Становище за хабилитация на Боряна Тодорова, РУ, 2014. | 29.09.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Цанкова, М. Становище за присъждане на образователна и научна степен "доктор" на Боряна Тодорова, РУ, 2013г. | 29.09.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В научно списание | Статии | Иновации при самостоятелната работа на студентите по методика на обучението по природознание. сп. Образование и технологии, Бургас, кн. 5/2014, с.180-183, http://itlearning-bg.com/magazines/Spisanie2014/resources/spisanie_e_book_2014.pdf | 29.09.2014 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Статии | Цанкова, М. Значението на опитите в обучението по роден край, околен свят и човекът и природата. Научни трудове. Колеж –Добрич. 2013, том VI. с.194-202. (в съавт. с Л. Димитрова) | 05.12.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Емоциите и чувствата при взаимодействието на учениците с природата и музикалното изкуство. Научни трудове на РУ, 2013, том. 52, серия 6.3 с.60-64. (в съавт. с. Б. Байчева) | 05.12.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. За необходимостта от повишаване на екологичната подготовка на студентите от ПВУЗ. //Сб. Непрекъснато образование и квалификация на кадрите. Я., 1989, с. 16-20, (в съавт. с: Кр. Иванов). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Развитие на умения за опазване на природата у учениците от началната училищна възраст. // Сб. Хуманизация и обновителни тенденции на учебно-научния процес във ВУЗ. Сс., Хелиос – Шумен, 1991, с. 28-29. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | Други | Статии | Цанкова, М. Екологични аспекти на обучението по запознаване с околната действителност. // Научно-практическа конференция. В. Т., 1992, с. 62-63. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Оптимизация на обучението чрез интегралния подход //Сб. Образованието и личността. Ш., Алтос, 1993, с. 23-25, (в съавт. с: Н. Драгоева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Методически особености при усвояване и приложение на някои основни понятия изучавани със студенти по природо-математическите дисциплини. //Сб. Съвременни тенденции в усъвършенстването на педагогическия процес. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 1996, с. 63-65, (в съавт. с: Н. Драгоева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Възможности за интеграция в класно-урочните форми на обучението в IV клас. //Сб. Съвременни тенденции в усъвършенстването на педагогическия процес. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 1996, с. 189-191, (в съавт. с: Н. Драгоева и Т. Желева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Междупредметните връзки в обучението по природо-математическите дисциплини. //Сб. Квалификацията на учителите – реалности и перспективи. Конференция с международно участие Вн., ПБ при ИПКУ „Д-р П. Берон”, 1998, с. 115-120, (в съавт. с: Н. Бакларова). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Статии | Цанкова, М. Методически особености при изучаване на темата “Семеен бюджет” в началната училищна възраст //Сб. Традиции и новаторство в българското образование на границата на двете столетия. 25 години Педагогически колеж Пазарджик. Пд., ИК „ИТА ЕСТ” – Пловдив, 1999, с. 131-134, (в съавт. с: Н. Драгоева и И. Илиев). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Статии | Цанкова, М. Учебно-научният процес със студентите по природо-математическите дисциплини //Сб. Традиции и новаторство в българското образование на границата на двете столетия. 25 години Педагогически колеж Пазарджик. Пд., ИК „ИТА ЕСТ” – Пловдив, 1999, с. 266-267, (в съавт. с: Н. Драгоева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Математическото моделиране при обучението по математика в началната училищна възраст. //Международна конференция “Качество на висшето образование”, Вн., ТУ – Варна, 2000, с. 412-417, (в съавт. с: Н. Бакларова). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Играта като форма за организация на педагогическия процес и творческата дейност на детето в детската градина //Сб. Българското образование между традицията и бъдещето. Вн., ПБ при ИПКУ „Д-р П. Берон”, 2000, с. 40- 44, (в съавт. с: Н. Бакларова и А. Тошева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Екологични аспекти в обучението по математика в начална училищна възраст //Сб. Българското образование между традицията и бъдещето. ИПКУ Вн., ПБ при ИПКУ „Д-р П. Берон”, 2000, с.56- 60, (в съавт. с: Н. Бакларова). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. По някои проблеми на интегративния подход при усвояване на екологичното съдържание в началното училище. //Международна конференция “Качество на висшето образование”, Вн., ТУ – Варна, 2000, с. 406-411, (в съавт. с: Н. Бакларова). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Ролята на помощник – учителя при запознаване на децата с природата //Научни трудове, ПК, Добрич, том І. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2001, с. 71-73. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Оптимизиране методиката на темата “Влияние на човека върху природата” в четвърти клас за формиране на екологични знания. //Научни трудове, ПК, Добрич, том І. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2001, с. 151-153, (в съавт. с: Т. Желева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Функции и място на елементарните опити в методическата подготовка на студентите по роден край и природознание. //Научни трудове, ПК, Добрич, том І. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2001, с. 68-70. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Интеграцията “детска градина – начално училище” при запознаване с природната среда. //РУ „Ангел Кънчев”, Научни трудове, том 38, серия.6, Педагогика и обществознание. Р., Copyright, 2001, с. 49-53. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Игровите ситуации при запознаване с природата – средство за развитие на творческите способности на децата от детската градина // Сб. Играта – забравеният образ на детството, ДПКУ, Варна, 2001, с. 41-44, (в съавт. с: Кр. Иванов). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Формиране на екологични умения при запознаване с природната среда в III клас. //Научни трудове, ПК, Добрич, том ІІ. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2002, с. 74-78. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Екологичният подход в обучението по труд и техника в началната училищна възраст. //Научни трудове, ПК, Добрич, том ІІ. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2002, с. 78-83, (в съавт. с: Ил. Илиев). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Формиране на природозащитни убеждения чрез обучението по природознание //Научни трудове, ПК, Добрич, том ІІ. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2002, с. 84-86. (в съавт. с: Т. Желева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Някои методически особености при запознаване със зеленчукови растения в III клас //Сб. Науката, методиката и училището – конфликтни точки, срещи и разминавания, ПУ „Паисий Хилендарски”, Филиал - Смолян, 2002, с. 105-108. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Организиране на колежанското образование по специалността “Фермерство” в съответствие с държавните стандарти. //РУ „Ангел Кънчев”, Научни трудове, том 40, серия.4.1, Р., Copyright, 2003, с. 71-75, (в съавт. със: Сл. Славова). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Елементарните опити като компонент на методическата подготовка на студентите по роден край и природознание. //Научни трудове – Предизвикателства и постижения, Б., 2003, с. 16 – 21. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. За екологичното обучение на колежаните от педагогическите специалности. //Първа балканска конференция. Образованието – глобална идентичност и културно разнообразие, том І, Ст. Загора, 2003, с. 53 – 58. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Практическата подготовка на студентите колежани за извънкласна работа с деца роми. //СУ „Св. Климент Охридски”, ФНПП, Научна конференция. Съвременни предизвикателства към началната училищна педагогика. Китен, 6-9 октомври 2003. С. , Веда Словена - ЖГ, 2003, с. 383-389. (в. съавт. със: С. Василева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Формиране на екологично отношение към природата чрез извънурочната дейност в началната училищна възраст. //Научни трудове, ПК, Добрич, том ІII В. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2003, с. 85-88. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Интердисциплинарният подход в екологичната подготовка на студентите от педагогическите колежи. //Научни трудове, ПК, Добрич, том ІII D. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2003, с. 224-226, (в съавт. с: Кр. Иванов). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Ролята на обучението при запознаване с природата //Сб. Обучение и възпитание в началните училища, детските градини и специалните училищни заведения, Доклади на Втората есенна научна конференция на СУ ”Св. Климент Охридски” ФНПП, Китен 20 - 25 септември 2004, “Веда Словена - ЖГ” С., 2004, с. 183-185. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. За методическата подготовка по природознание на студентите – бъдещи начални учители (модул „Атмосфера”-жива природа). //Сб. Приемственост и перспективи в развитието на педагогическата теория и практика. 125 години предучилищно образование в България. СУ ”Св. Климент Охридски” ФНПП, Доклади от петата есенна научна конференция. С., “Веда Словена-ЖГ”, 2007, с. 425-430. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Статии | Цанкова, М. Ролята на самостоятелната работа при методическата подготовка на студентите по природознание. //Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски” том XIX В 5, Природни науки, Методика. Ш.,УИ „Епископ Константин Преславски”, 2009, с. 122-131. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Статии | Цанкова, М. Онагледяването при подготовка на учители за началното училище. Технологичното обучение – традиции и бъдеще. //Юбилейно издание 25 години педагогически факултет 15 години специалност техника и технологии. В.Т., Фабер, 2009, с. 308-311. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Запознаването с природната среда основа за интеграция при методическата подготовка на студентите. //Международна конференция „Предизвикателства пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза”. Том първи. Бургас., 2010, с. 213-218. | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Използване на компютърните игрови технологии при запознаване с природната и обществена среда в предучилищна възраст. //Юбилейна национална конференция с международно участие „Хуманизъм и прагматизъм в образованието на XXI век”. Варна., Булвест 2000, 2010, с. 241-243, (в съавт. с Н. Златева). | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В сборник | Статии | Цанкова, М. Източници за изграждане на система за методическа подготовка на студентите по природознание. //РУ “Ангел Кънчев”, Научни трудове, том 49 серия 6.2, Педагогика и психология. Р., Copyright, 2010, с. 53-58 | 24.11.2013 |
Доц. д-р . Милена Цанкова | В годишник | Статии | Цанкова, М. Ролята на компютърните знания и умения в професионалната подготовка на студентите-бъдещи начални учители. //Годишник на ШУ “Епископ Константин Преславски” том. XX B 5, Природни науки, Методика. Ш., УИ “Епископ Константин Преславски”, 2010, с. 57-64, (в съавт. с И. Иванов). | 24.11.2013 |