Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Цитирания | Витанова, Н. 2023. Революция 5.0 (Индустрия 5.0) и някои дименсии на образование 5.0. Списание Педагогика. Год. 95, бр. 6, София, 2023, с.723-739 Цитирано в: Христов, Й. (2024). Първо служителите, после клиентите – по-важен ли е служителят от клиента? Сп. Известия по хуманитарни и социални науки на МГУ “Иван Рилски”, т. 4 (XXIV), 2024, с.30. | 20.11.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Цитирания | Витанова, Н. (2022). Модел на образованието на бъдещето. Педагогика, 94(5), 571-588. Цитирано в: Йотовска, К., Д. Иванова. (2023). Развитие на дигиталната компетентност у учениците в обучението по биология и здравно образование чрез използвонето на приложението SPACE BY WIX. Science & Technologies, Volume XIII, 2023, Number 4: EDUCATION. | 20.11.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Статии | Витанова, Н. (2024). Изкуственият интелект в образованието на бъдещето. Сп. Pedagogika-Pedagogy, Volume 96, Number 9, 2024, с. 1199 – 1212. https://doi.org/10.53656/ped2024-9.02 | 20.11.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Цитирания | Vitanova, N. 2023. Education of the future – theoretical projections. Annual of Sofia University St. Kliment Ohridski, vol. 116, p.p. 58 – 90. Available from: https://fnoi.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2023/07/GSU-FNOI-t_116-comp.pdf. [Viewed 2023-9-11]. ISSN 2683-1074. Цитирано в: Dimitrova, Zl. (2024). Digital (Non) Reality: Pedagogical approaches to involving “Alpha” children in the digital world. Pedagogy, Volume 96, Number 1s, 2024, с.7. (Web of Science) | 17.11.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Цитирания | Vitanova, N. & Miteva, N. 2017. Coaching. Educational. Coaching. Strategies for Policy in Science and Education-Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika. 25(4), pp. 430. ISSN 1310-0270. Цитирано в: Irina Ivanova, Penka Kozhuharova, Rumyana Todorova. (2022). Sustainable professional development through Coaching: Benefits for teachers and learners. Strategies for Policy in Science and Education, Volume 30, Number 5, 2022, с. 428 (WoS) | 17.11.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Цитирания | Витанова, Н., Митева, Н., Николов, Н. Разграничаване на Бърнаут-синдрома от близки до него конструкти. // Научни трудове на Русенския университет, 2014, Т. 53, с. 30. Цитирано в: Милен Динков, Burnout – Синдром на професионално изчeрпване или синдром на съвременния служител. Годишник на СА “ДА Ценов”, Свищов, 2016, с. 284, 290 | 17.11.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Цитирания | 70. Витанова, Н. (2018). Дидактическата анимация в процеса на обучение.https://obuch.info/didakticheskata-animaciya-v-procesa-na-obuchenienataliya-ivan.html Цитирано в: Димитрова, Д. (2021). Педагогическата анимация в класната стая на началното училище. В сб. Развитие на ключови компетентности. Пловдивско университетско издателство, Пловдив ,2021, ISBN 978-619-7663-02-0. Цитирано с.240 | 22.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Цитирания | Витанова, Н., (2018). Дидактическата анимация в процеса на обучение.https://obuch.info/didakticheskata-animaciya-v-procesa-na-obuchenienataliya-ivan.html Цитирано в: Димитрова, Д. (2021). Педагогическата анимация при овладяването на английски език в първи клас на началното училище. Сп. Педагогика, Volume 93, Number 2, 2021, с. 238-250. Цитирано с. 239 | 22.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. (2019): Образование на бъдещето. – Педагогика, Volume 91, № 8, с. 1057 – 1090. Цитирано в: Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, с. 117. | 22.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Попова, Н., Н. Витанова, Н. Бояджиева. Дидактическата анимация в началното училищно обучение. Шумен, 2013. Цитирано в: Димитрова, Д. (2023). Педагогическа анимация в обучението. Пловдив, 2023 г. УИ „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-880-0, с.19, 20, 22, 23, 60, 62 | 22.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Дидактическа анимация, Шумен, 2008. Цитирано в: Димитрова, Д. (2023). Педагогическа анимация в обучението. Пловдив, 2023 г. УИ „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-880-0, с.22. | 22.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Основи на училищното обучение. Шумен, 2009. Цитирано в: Димитрова, Д. (2023). Педагогическа анимация в обучението. Пловдив, 2023 г. УИ „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-880-0, с. 26, 27, 32, 33 46, 47, 48. | 22.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. (2018). Дидактическата анимация в процеса на обучение. https://obuch.info/didakticheskata-animaciya-v-procesa-na-obu chenie-nataliya-ivan.html, Цитирано в: Димитрова, Д. (2023). Педагогическа анимация в обучението. Пловдив, 2023 г. УИ „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-880-0, с. 29, 30, 33. | 22.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Цитирания | Витанова, Н. (2020). Аспекти на образование 4.0. Шумен, Университетско издателство “Епископ К. Преславски”, ISBN:978-619-201-446-9. Цитирано в: Иванова, Н. Изкуствен интелект в образованието. Сб. 40 години педагогически факултет. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2024, ISBN:978-619-201-760-6, с.153-154. | 05.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Доклади | Витанова, Н. Особености на поколението/поколенията на XXI век. Сб. 40 години педагогически факултет. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2024, с.141-152, ISBN:978-619-201-760-6. | 05.07.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Студии | Витанова, Н. Интердисциплинарност в процеса на обучение. Сп. Любословие, бр. 23, 2023, с. 9-35. ISSN 1314-6033 (indexed in CEEOL) | 30.01.2024 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Доклади | Витанова, Н. 3D Printing-ът в образованието на XXI век. Годишник на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, Педагогически факултет,, Т. ХXVІІ D, Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2023, с.583-594, ISSN: 1314 – 6769 (indexed in CEEOL) | 24.12.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Студии | Витанова, Н. (2023). Образование на бъдещето – теоретични проекции. В: Годишник на СУ „Св. Климент Охридски“, ФНОИ, книга Педагогически науки, том 116, година 4, 2023, с.58-90. (ErihPlus, CEEOL) | 04.08.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н. Революция 5.0 (Индустрия 5.0) и някои дименсии на образование 5.0. Сп. Педагогика. София, Volume 95, Number 6, 2023, (Web of Science), с.723-739. ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print), https://doi.org/10.53656/ped2022-5.02, (Web of Science). | 04.08.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н. Дисциплинарната парадигма на Джон Лок. Сп. Педагогика. София, Volume 95, Number 1, 2023, (Web of Science), с. 9-19. ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print), https://doi.org/10.53656/ped2022-5.02, (Web of Science). | 09.02.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Цитирания | Vitanova, N. (2018). Education in the „flat World“ and beyond – probability theory. Socio Brains, Issue 51, November, 2018. Цитирано в: Георгиева, С., Н. Колева. Текстоцентричността като проблем на компетентностното университетско образование на педагози в дигиталната епоха. Сб. Икономическа наука, образование и реална икономика: развитие и взаимодействия в дигиталната епоха. Варна, 2020, с. 416. | 29.01.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. 2020. Професии на бъдещето в сферата на образованието. Годишник на ШУ „Епископ Константин Преславски“, Vol. XXIV D, Шумен. Цитирано в: Димитрова, З. (2023). Дигитална трансформация – компетентност и креативност в детската градина и в училище. Габрово. ISBN 978-954-490-767-9, с. 16, 142. | 25.01.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Vitanova, N. Gamification – one of the fufure education technologies. SocioBrains, Issue 63, November 2019, , international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015. Цитирано в: Димитрова, З. (2023). Дигитална трансформация – компетентност и креативност в детската градина и в училище. Габрово. ISBN 978-954-490-767-9, с. 204, 205, 208. | 25.01.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Цитирания | Витанова, Н. Образование на бъдещето, Сп. „Педагогика“, книжка 8/2019, година, XCI, Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г., с.1057 – 1090. Цитирано в: Неделчева, П. Комуникативност в институциите и организациите. Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“, Т. ХXVI D, 2022, с. 651. | 25.01.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Цитирания | Витанова, Н. 2015. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Шумен. Цитирано в: Атанасова, В. Оценката на повадението на учениците в българското училище през периода от1878 до 1944 година. Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“, Т. ХXVI D, 2022, с. 165. | 25.01.2023 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Статии | Витанова, Н. Манифест за дигитална учебна среда.Годишник на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, Педагогически факултет,, Т. ХXVI D, XXVI D, Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2022, с.566-587, ISSN: 1314 – 6769 (indexed in CEEOL) (български език) | 19.12.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Доклади | Витанова, Н. Машинното обучение в образованието на бъдещето. Сборник: Образование и изкуства: Традиции и перспективи, София, 2022, с. 488-497, , ISSN: 2738-8999. | 14.11.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н., К. Йочева. Новите български буквари. Сп. Стратегии на образователната и научната политика. Сб.: Общество на знанието и образование за всички. София, 2003. | 16.09.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н. (2021). Интернет на нещата (IInternet of Things) в сферата на образованието. Сп. Педагогика, Volume 93, Number 5, с. 615-628, София. | 16.09.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. (2020): Аспекти на образование 4.0. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“ Цитирано в: Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, с. 114 . | 16.09.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н., Н. Митева. (2017): Дидактически компетентности. Сп. Педагогика, Volume 89, Number 7, 867 – 880. Цитирано в: Добрева, С. Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен, 2021. ISBN 978-619-201-460-5 с. 59. | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. (2018): Education in the „flat World” and beyond probability theory. – SocioBrains, Issue 51, November, 2018. Цитирано в: Добрева, С. Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен, 2021. ISBN 978-619-201-460-5 с. 108. | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Основи на училищното обучение. Шумен, 2009. Цитирано в: Добрева, С. (2021). Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен, 2021. ISBN 978-619-201-460-5 с.277 | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Цитирания | Витанова, Н. Дидактическата анимация в процеса на обучение. https://obuch.info/didakticheskata - animaciya - v – procesa – na obuchenie – nataliya – ivan.html. Цитирано в: Димитрова, Д. (2021). Дидактическата анимация при овладяването на английския език в първи клас на началното училище.Сп. Педагогика, бр.2, София. (с. 238-250) с.239, ISSN 0861 – 3982 (Print) ISSN 1314 – 8540 (Online) с. 1110), Web of Science | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Цитирания | Витанова, Н. Мултитаскингът (многозадачността) в сферата на образованието. В: Образование и изкуства: традиции и иновации (Научно-практическа конференция, посветена на 80-годишнината от рождението на проф. д-р Георги Бижков). София, университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2020, с. 205-214, ISBN 978-954-07-5061-3. Цитирано в: Георгиева, А. (2021). Дехуманизация на образованието чрез дистанционно обучение в електронна среда. Сб. Актуални политики и практики в образованието. Дигитална образователна среда. Плевен. ISBN 978-619-91255-5-7, с.57. | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Основи на училищното обучение. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2009, 188 с. Цитирано в: Andonova, V. (2020). Contemporary teaching methods as a means of over coming. Сп. Sociobrains, Issue 68, April 2020, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com, ISSN 2367-5721 (SJIF = 5,536), рр. 135. | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Цитирания | 2. Витанова, Н. (2007). Дидактическата анимация в процеса на обучение. В. сб.: Приемственост и перспективи в педагогическата теория и практика. 125 години предучилищно образование в България. Сборник с доклади от V есенна научна конференция 05-09.септември, Китен. Цитирано в: Andonova, V. (2020). Contemporary teaching methods as a means of over coming. Сп. Sociobrains, Issue 68, April 2020, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com, ISSN 2367-5721 (SJIF = 5,536), рр. 135. | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Цитирания | Витанова, Н., Г. Герова. (2020). Поколенията „Z“ и „Aлфа“ и мултитаскингът (многозадачността) в сферата на образованието. Педагогика, 2020, 92(9), стр. 1207-1224 . Цитирано в: Николаева, С. За перспективите и предизвикателствата пред „приобщаването“ на неформалното образование в лоното на образователните системи. В: сп. Педагогика, 2021, 93(9) , pp. 1171 -1186, ISSN 1314–8540 (Web of Science) | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н. Модел на образованието на бъдещето. Сп. Педагогика. София, Volume 94, Number 5, 2022, (Web of Science), с. 571-587. ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print). https://doi.org/10.53656/ped2022-5.02 | 24.08.2022 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | 33. Витанова, Н. Технологии, които ще променят бъдещето на образованието. Сп. Педагогика. София, Volume 93, Number 8, 2021, (Web of Science), с. 1019-1036. ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print). | 21.10.2021 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Монографии | Витанова, Н. (2020). Образование на бъдещето. Шумен. 329 с. ISBN 978-619-201-465-0. | 01.07.2021 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Статии | Витанова, Н. Професии на бъдещето в сферата на образованието. Годишник на ШУ \"Епископ Константин Преславски\", Vol. XXІV D, с. 647-657, Шумен. | 01.07.2021 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Витанова, Н. (2021). Невродидактика. Радев, Пл. Невродидактика. София: Fast Print Books, ISBN: 978-619-236-189-1. Сп. Педагогика, Volume 93, Number 3, с.420-425, София. | 01.07.2021 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Витанова, Н. Подготовката на педагогически кадри за предучилищните възпитателни заведения през периода 1944 – 1991 година. Сп. Педагогика. София, Volume 92, Number 7, 2020, с. 1027-1028, ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print). Web of Science, (български език) (отзив за книга) | 01.12.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Статии | Витанова, Н. Блокчейн (blockchain) в образованието. Седма международна научна конференция Педагогическото образование – традиции и съвременност. Сб. Доклади. В. Търново, Aй анд Би, 2020, с. 1-7, ISSN 2534-9317. | 01.12.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Статии | Витанова, Н. Мултитаскингът (многозадачността) в сферата на образованието. Сб. Образование и изкуства – традиции и перспективи. София, 2020, с. 205-214, ISBN 978-954-07-5061-3. | 01.12.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н., Г., Герова. (2020). Поколенията „Z“ и „Алфа“ и мултитаскингът (многозадачността) в сферата на образованието. Сп. Педагогика. София, Volume 92, Number 9, 2020, с. 1207-1224, ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print). Web of Science, (български език) | 01.12.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Монографии | Витанова, Н. (2020). Аспекти на образование 4.0. Шумен : УИ „Епископ К. Преславски”. 149 с. ISBN: 978-619-201-446-9 | 01.12.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Монографии | Витанова Н., Я. Тоцева, И. Иванов и др. Мониторинг на етноцентризма в началното образование I-II клас. Университетско издателство “Еп. К. Преславски”, Шумен, 2005. | 01.12.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Витанова, Н. Подготовката на педагогическите кадри за предучилищните възпитателни заведения през периода 1944 – 1991 година. Сп. Педагогика, бр. № 7. София, 2020. | 18.10.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Учебни помагала | Витанова, Н., К. Марков и др. Учебни материали за едногодишно специализиращо обучение във висшите училища с цел придобиване на професионална квалификация „учител”. Шумен. | 14.09.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Дисертации | Витанова, Н. Училищното образование - тенденции, технологии, модел на образованието на бъдещето. 2020. | 21.07.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Цитирания | Vitanova,N. (2008). Didactic Animation. Shumen. Цитирано в: Ivanova, E., J. Doncheva (2019). Modeling of educational and creative environment for children with special educational needs. Barcelona, Spain, pp. 5, www.worldte.org | 09.01.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Цитирания | 45. Витанова, Н. (2008). Дидактическа анимация. Шумен. Цитирано в: Райс, П., Ю. Дончева. (2019). Приобщаване на децата мигранти в австрийската образователна среда. Сб. С научни трудове „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование. Шумен, ISBN 978-619-201-329-5, https://www.researchgate.net/publication/338079071, с.8 | 09.01.2020 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Цитирания | Витанова, Н. "Дидактическа анимация в процеса на обучение", http://www.kim-kozloduy.com/docs/irz6.pdf Цитирано в: Пенкова, Р. (2019). Педагогическата анимация и професионалната роля на педагогическия специалист като организатор на свободното време. В сб. Актуални политики и практики в образованието. Плевен. ISBN 978-619-91255-1-9. с.77 | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Цитирания | Витанова, Н. "Дидактическа анимация", Ш., 2008. Цитирано в: Пенкова, Р. (2019). Педагогическата анимация и професионалната роля на педагогическия специалист като организатор на свободното време. В сб. Актуални политики и практики в образованието. Плевен. ISBN 978-619-91255-1-9. с.77 | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Възгледите на Сократ в границите на образователната парадигма. Сп. Философия, Volume 24, Number 1,София, 2015. Цитирано в: Колева, Н. Смесеното обучение в университетското образование. Шумен, 2019, с.32, ISBN 978-619-201-289-2 (монография) | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Отношение на академичната общност към дидактическата анимация и нейното практическо приложение. Студия в колективна монография: Педагогическа ентелехия – съставител Н. Бояджиева, София, 2011. Цитирано в: Дянкова, Г. (2019). Словесната дейност на учителя и просоциалното поведение на детето. София, 2019, с.67, ISBN 978-954-9469-15-8, 2019. (монография) | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Дидактическа анимация. Шумен, 2008. Цитирано в: Дянкова, Г. (2019). Словесната дейност на учителя и просоциалното поведение на детето. София, 2019, с.67, ISBN 978-954-9469-15-8, 2019.(монография) | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. (2017). Права и задължения на учителите според ЗПУО, Наредба 12, за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти и Наредбата за приобщаващо образование. В: Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски, с.454-471, ISSN:1314-6769. Цитирано в: Колева, Н. Цифровите компетентности на българските учители. Шумен,2019 (монография), ISBN:978-619-201-335-6, с.127, 129. | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Образованието на XXI век. Сп. Sociobrains, Issue 45, May 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) – (български език) Цитирано в: Колева, Н. Цифровите компетентности на българските учители. Шумен,2019 (монография), ISBN:978-619-201-335-6, с.81,83. | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. (2018). Образованието в „плоския свят“ и отвъд него – теория на вероятностите. Сп. Sociobrains, Issue 51, November, 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) Цитирано в: Колева, Н. Цифровите компетентности на българските учители. Шумен, 2019 (монография), ISBN:978-619-201-335-6, с.81 | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Цитирания | Витанова, Н., Н. Митева.. Team teaching и/или co-teaching в контекста на приобщаващото и интеркултурното образование. Сп. Стратегии на образователната и научна политика, 2017, № 2. Цитирано в: Dermendzieva, S. (2019). Studing the welfare of children at an early age in the system of institutional care. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 7 (1), 95-119, p. 116 - 15 точки ( Scopus) | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Цитирания | Витанова, Н. (2015). Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Шумен: Епископ Константин Преславски. ) ISBN: 978-619-201-034-8. Цитирано в: Атанасова, В. Възгледи за дисциплината в списание „Свободно възпитание“. Сп. Педагогика, бр.8, София, 2019, (Web of Science Core Collection), ISSN 0861 – 3982 (Print) ISSN 1314 – 8540 (Online) с. 1110). (Web of Science Core Collection) | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Цитирания | Витанова, Н. (2018). Образованието в „плоския свят“ и отвъд него – теория на вероятностите. Сп. Sociobrains, Issue 51, November, 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) Цитирано в: Дянкова, Г. (2019) Детската градина в контекста на социалните последици от глобализационния процес. Сп. Педагогика, Година XCI, Книжка 5, с. 711-724 (с. 718). (Web of Science Core Collection) | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Статии | Витанова, Н. Нарушенията и наказанията на учениците през периода на социализма (1944-1989). Пътуващ семинар – Истанбул – Кушадасъ – Измир. Иновации в образованието. Шумен, 2019, с. 269-290, ISBN: 978-619-00-0996-2 | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Статии | Витанова, Н. (2019). Геймификацията – една от технологиите за обучение на бъдещето. Сп. Sociobrains, Issue 63, November 2019, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com, ISSN 2367-5721, 2015, с. 30-48, (SJIF = 5,536) | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Статии | Витанова, Н. (2019). Обърнатата класна стая – технология на обучението на XXI век. В сб. Годишник на Шуменския университет „Епископ К. Преславски”, том XXIII D. Шумен, 2019, с. 684-694, ISSN: 1314-6769 | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н., Училището на бъдещето. Сп. Стратегии на образователната и научната политика, Volume 27, книжка 3, с. 301-311, София, 2019. (Web of Science Core Collection) | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Студии | Витанова, Н. Образование на бъдещето. Сп. Педагогика, бр.8, София, 2019, с.1057-1091 (Web of Science Core Collection) – (български език), ISSN 0861 – 3982 (Print) ISSN 1314 –8540 (Online). | 18.11.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1989 до 2009 година. Ш., 2010. Цитирано в: Атанасова, В. Дисциплината в българскотоо училище през Средновековието и Новото време, Шумен, 2016. | 18.02.2019 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Цитирания | Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015. Цитирано в: Атанасова, В. Възгледите за дисциплината в списание „Учител” през периода 1893 – 1902. Сп. Sociobrains, Issue 51, November, 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) – (български език) | 02.12.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Дидактическата анимация в процеса на обучение. В сб.: Приемственост и перспективи в развитието на педагогическата теория и практика, София, 2007. Цитирано в: Стефанова, Т., Б. Тодорова, М. Нинова, С. Димитрова. Книга за учителя. Човекът и природата за 3 клас. Изд. Бит и техника, Варна, 2018. | 02.12.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Статии | Витанова, Н. Образование за бъдещето или бъдещето на образованието - Междузвездни войни: епизод I – Невидима заплаха В: Сб. Детето и педагогиката, С., 2018, с. 311-322. ISBN 978-954-01-3806-0. | 02.12.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Статии | Витанова, Н. Образованието в „плоския свят” и отвъд него – теория на вероятностите. Сп. Sociobrains, Issue 51, November, 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) – (български език) | 02.12.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Цитирания | Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015. Цитирано в: Атанасова, В. Оценяване на поведението на учениците в българското училище през периода 1878-1944. Сп. Sociobrains, Issue 34, June 2017, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) | 19.11.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Цитирания | Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015. Цитирано в: Атанасова, В. Възгледите за дисциплината в списание „Учител” през периода 1893 – 1902. Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски”, том XXII D, Педагогически факултет, 2018. | 19.11.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Цитирания | Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015. Цитирано в: Атанасова, В. Нормативната уредба на класното ръководство в българското училище през периода 1878 – 1994. Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски”, том XXI D, Педагогически факултет, 2017. | 19.11.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Цитирания | Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015. Цитирано в: Атанасова, В. Оценяване на поведението на учениците в българското училище през периода 1878-1944. Сп. Sociobrains, Issue 34, June 2017, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) | 19.11.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Антични мислители за образованието. Шумен, Унив. изд. "Еп. Константин Преславски", 2015. 142 с. Цитирано в: Косев, Найден Стоянов. Модел за управление на образователните услуги на общинско ниво в предучилищното образование. Дис. Шумен, 2017. | 19.11.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Дидактическата анимация в процеса на обучение. // Приемственост и перспективи в развитието на педагогическата теория и практика. 125 години предучилищно образование в България. Сборник доклади от V есенна научна конференция, 05-09 септ. 2007. Китен, 2007. Цитирано в:Стефанова, Тодорка. Книга за учителя : околен свят за 2 клас. Варна, Бит и техника, 2017. 78 с. | 19.11.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Наталия Иванова. Възгледите на Сократ в границите на образователната парадигма. // Философия, 24, 2015, № 1, с. 93-105. Цитирано в:Колева, Наташа Любомирова. Екипната работа в среда на смесено обучение. Дис. Шумен, 2016. | 19.11.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Рецензия на статия в Годишник на университет „Проф. д-р Асен Златаров”, том XLIV (2), 2015, на Надежда Калоянова на тема „Изследване на развиващия потенциал на целите на обучението в културно образователна област „Обществени науки и гражданско и интеркултурно образование” и „Природни науки и екология” в начален етап на основната образователна степен”, Бургас, 2015. | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Рецензия на сборник студии „Изследване и превенция на агресията в детската градина и училище” с автори Елена Дичева, Елена Петкова, Надежда Калоянова, Бургас, 2016. | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Рецензия на колективна монография „Аспекти на оценяването в образвателни и социални институции”, с автори Тинка Иванова, Елена Дичева, Биляна Великова-Цонкова, Мария Дишкова, Бургас, 2017. | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Рецензия на монография „Предприемачеството, състояние и перспективи” на Недялко Колев, Шумен, 2017. | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Публикувани рецензии, становища и отзиви в научни/академични списания | Рецензия на учебно помагало „Сборник с тестове по управление на човешките ресурси в образователно-възпитателния процес” на Недялко Колев, Шумен, 2016. | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Антични мислители за образованието. Шумен, Унив. изд. "Еп. Константин Преславски", 2015. 142 с. Цитирано в: Косев, Найден Стоянов. Модел за управление на образователните услуги на общинско ниво в предучилищното образование. Дис. Шумен, 2017. | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Н. Дидактическата анимация в процеса на обучение. // Приемственост и перспективи в развитието на педагогическата теория и практика. 125 години предучилищно образование в България. Сборник доклади от V есенна научна конференция, 05-09 септ. 2007. Китен, 2007. Цитирано в: Стефанова, Тодорка. Книга за учителя : околен свят за 2 клас. Варна, Бит и техника, 2017. 78 с. | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Витанова, Наталия Иванова. Възгледите на Сократ в границите на образователната парадигма. // Философия, 24, 2015, № 1, с. 93-105. Цитирано в: Колева, Наташа Любомирова. Екипната работа в среда на смесено обучение. Дис. Шумен, 2016. | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Статии | Витанова, Н. Образованието на XXI век. Сп. Sociobrains, Issue 45, May 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) | 05.06.2018 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В сборник | Цитирания | 22. Doncheva J. EARLY IDENTIFICATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS.// SEA - Conf., 3 International Conference, Naval Academy, Constanta, 2017, No 3, pp. 73, ISSN 2457-144X, е цитирана статията Rights and duties of teachers Bulgarian schools Scientific University of Ruse, 2015, Volume 54, Series 6.2, същата е посочена и в списъка с литература. | 06.11.2017 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В научно списание | Цитирания | Лозанова, Л. Формы введения медиаобразования образования в Болгарии.Медиаобразование.Media Education.2016, №2, на с. 10 е цитиран учебникът „Основи на училищното обучение”, същият е посочен и в списъка на използваната литература на с.19. | 06.11.2017 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Димитрова, З. Анимативният подход в образователния процес по физическо възпитание и спорт в детската градина и началното училище. Бургас, 2017, на с. 39 са цитирани "Дидактическата анимация в началното училищно обучение", Ш., 2013 и "Дидактическа анимация", Ш., 2008; на с. 40 и 43 е цитирана "Дидактическа анимация", Ш., 2008. Същите са посочени в списъка с литература на с. 211. | 06.11.2017 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | Други | Цитирания | Калоянова, Н., Т. Иванова, Х. Михалева, М. Каприева, З. Димитрова. Управление на професионалния стрес, Бургас, 2011, на с. 62 е цитирана монографията "Дидактическа анимация", Ш., 2008. Същата е посочена в списъкът с литература на с.64. | 06.11.2017 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н., Н. Митева. Коучинг. Образователен коучинг. Сп. Стратегии на образователната и научната политика, година XXV, книжка 4, София, 2017. | 25.09.2017 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Статии | Витанова, Н. Права и задължения на учителите според Закона за предучилищното и училищното образование, Наредба № 12 за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти и Наредбата за приобщаващо образование. В сб. Годишник на Шуменския университет „Епископ К. Преславски”, том . Шумен, 2017. | 18.09.2017 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | С импакт фактор | Статии | Витанова, Н. Поощренията и наказанията на учениците според Закона за предучилищното и училищното образование (от 13 октомври 2015, в сила от 1 август 2016 година). Сп. Sociobrains, Issue 34, June 2017. | 18.09.2017 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В реферирани издания | Статии | Витанова, Н., Н. Митева. Дидактически компетентности. Сп. Педагогика, книжка 7, София, 2017. | 18.09.2017 |
Проф. д.н. . Наталия Иванова Витанова | В годишник | Статии | Витанова, Н. Ботю Шанов за дисциплината. В сб. Годишник на Шуменския университет „Епископ К. Преславски”, том XXD D. Шумен, 2016. | 18.04.2017 |